Det är skillnad på att vara välbesökt och välbesökt

Hej hej bloggen.
 
Varför har ord så olika betydelse beroende vem man pratar med?
 
"Du, jag har hört att din mamma är rätt välbesökt"
"Haaaa haaaa haaaa, jättekul..."
 
"Du, jag har hört att din pappa är rätt välbesökt."
"Well you know it girl!"
 
"Jag gick hem med en kille igår..."
"Va??? Hade ni skydd? Har du testat dig? Tar du piller?"
 
"Jag gick hem med en tjej igår..."
"WOW, mannen grattis! Var hon bra eller? Du är kung!
 
 
Nu menar jag såklart inte att det är såhär hela tiden överallt, men under mina år så är det den här inställningen jag har stött på. Som tjej måste du tänka på konsekvenserna av vad du har gjort, och som kille är det bara coolt att du har fått ligg.
 
Men alla vet ju att tjejer inte gillar att ha sex, och att killar gör det, och att det är därför det är svårt att få tjejer i säng. Att du, som man, fick gå hem med en kvinna är en bragd som saknar motstycke. Grattis!
Det är som att det ibland råkar vara så att du får "tur" och att du får ta med dig en tjej, din lyckodag.
 
... Varför kommer du inte hem med en tjej varje kväll?
 
Det är för att tjejen blir kallad hora, blir utstött och får ta hand om det ev. barnet själv.
Eller ja, genom historiens gång.
 
Om hela den här grejen med att det är dåligt för en tjej att ligga runt försvinner så garanterar jag att alla kommer att komma hem med fler tjejer.
 
Kan vi inte alla, gemensamt och oavsett kön, besluta oss för att; från och med idag så tycker jag att det är härligt att se en frisläppt kvinna. Inte för att; om hon är horig så är det lättare för andra att få henne i säng; utan för att det är gött för henne.
 
Härligt att hon får ligga varje kväll och ha det skönt, för sin egen skull.
 
Precis samma sak som att det är härligt att han får ligga varje kväll och ha det skönt, för sin egen skull.
 
PRECIS SAMMA SAK.
 
Kan vi inte börja säga
"Fick du ligg igår tjejen? You lucky bastard!"
 
Det är coolt.
"Fick du ligg igår? WOW!"
 
Det är gött.
"Fick du ligg? Jag är sjukt avis!"
 
Jag är dessutom av den inställningen att; det är okej för en man att kalla mig hora om jag får kalla honom  manshora. Och manshora är precis samma sak
PRECIS
SAMMA
SAK
som en hora.
 
Han råkar bara vara man.
 
 
Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0