Sunday bloody Sunday

Hallå igen!
 
Jag har sedan en vecka tillbaka bosatt mig i en egen lägenhet (i andra hand såklart)! Den är placerad inom 5 minuters avstånd från Adrian, en kvart från jobbet och tunnelbana samt 25 minuter från skolan. Helt perfekt helt enkelt!
 
Imorgon har jag ett högskoleprov att se fram emot, dock inte i närheten av min nuvarande bostad utan ca 50 minuter härifrån, då, trots att jag vid anmälningen bad om att få placeras på universitetsområdet, de (högskoleprovets placeringsprogram) placerade mig i närheten av min förra bostad. Helsicke, men vad ska man göra!
 
Under dagen har jag städat mitt "nya" kök helt fantastiskt grundligt, det är knappt så att jag tror det själv! Det var, i ärligehetens namn, en befogad städning men det hindrar inte mig från att känna en gigantisk stolthet över mitt utförda arbete! Funderar på att ställa upp microvågsugnen i förrådet, eftersom jag ändå inte använder den, men det känns lite tungt att bära. Jag har hittills lyckats skjuta på allt förrådsuppbärande och tycker inte att det är nämnvärt besvärligt att låta det skjutas på ytterligare ett slag till.
Dock ser det ut som ett sjöslag i lägenheten just nu med alla prylar som man inte har någon aning om vad man ska göra med, men å andra sidan är det bara jag som behöver bo i det!! Det är så härligt att bo själv ett tag, även om det bara är för fyra månader framåt.
 
I augusti så kommer Vini hit (förhoppningsvis) och ska plugga, och planen är att vi ska försöka hitta en tvåa att dela på. Det blir ekonomiskt och härligt! Förhoppningsvis hittar vi en egen tvåa, men om inte annat så kan vi bo som inneboende ett tag innan vi hittar något annat. Jag vill jättegärna INTE bo inneboende, men å andra sidan har nöden ingen lag. Som dagsläget ser ut så finns det nästan inga lägenheter att få tag på i Stockholm, utan det är inneboende som gäller till dess att man får tur... så som jag hade med den här lägenheten!
 
I övrigt så knallar livet på så som det gör. Förhoppningvis så får jag ett C på min senaste tenta, och behöver därmed inte behöver sätta A på de nästa två tentorna. Eller ja, förhoppningsvis så kommer jag in på min civilingejörsutbildning oavsett hur det går! Om jag kommer in så ska jag börja plugga portugisiska med Vini, och det kommer att gå awesome!
Om jag inte kommer in så ska jag plugga franska på komvux och göra högskoleprovet, och förhoppningvis får tillräckligt med poäng för att komma in nästa år!
 
JAG ÄR SÅ JÄKLA NÖJD JUST NU, OCH ALLT VERKAR LÖSA SIG!
 
 
Tack för ordet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0