500 miles - The Proclaimers

Idag har jag sett jättemycket film!

Imorse såg jag andra halvan av Sucker Punch, en film som, likt twilight, är värd att se om man läser mellan raderna och ser det som en saga. Sjukt "gött" att symbolisera en kvinnas påtvingade prostution med ett surrealt krig. Med det sagt menar jag inte att det på nägot sätt är bra skådespel eller fantastiska dialoger, utan bara att det är skönt att se en film som är dålig men som på något vis ändå har ett budskap.

Sen såg jag Fantastic Mr. Fox, en fantastiskt fin barnfilm baserad på Roald Dahls berättelse. Kul sätt att portättera karaktärerna, filma och jag älskar verkligen George Clooney som Mr Foxs röst.

Nu senast såg jag Burke & Hare, en film jag verkligen inte skulle kunna rekommendera, egentligen. Den hade absolut sina stunder men den hade liksom inte en ordentlig röd tråd på något vis... klart underhållande men inte rolig som i att skratta, utan mer som "Say whaat?". Om något så var det den röda tråden kanske.

Anyway, jag bor numera med en tjej i ett dubbelrum på ett annan internat än det jag gjorde tidigare i år och förra året. Det känns rätt gött, det är lite tystare här och min rumskamrat går, liksom jag, och lägger sig innan midnatt (som oftast). Det är rätt packat i vårt rum, men vi får plats och myser, och eftersom jag inte bara tjänade en go rumskamrat utan också 2000 kronor så känns det rätt nice.

Ah, jag har egentligen inte så mycket mer att tillägga. Dagarna går och ensemblen repar på till alla konserter. Det är inte lika hektiskt som det har varit de senaste veckorna och det känns JÄTTESKÖNT. Nu kan jag fokusera helt på min egen öving och min utveckling på bas-spelandet. Den senaste månaden har jag varit borta varje helg, så jag har varken fått tid till att göra något för mig själv, se på film eller liknande, eller reflektera över alla konserter som varit förestående.

Min farmor kommer och bor här nästa helg! Det känns väldigt roligt, både för att jag ska få träffa henne och för att hon ska få komma bort ifrån sin, tyvärr numera, tomma lägenhet...

Till hösten är det KTH som gäller, äntligen har jag bestämt mig! Om jag inte kommer in på Birkagården dvs, men vi får se, troligen inte (jag får besked innan den 4e i så fall). I vilket fall så blir det inte till att jobba annat än om jag inte kommer in på någon utav skolorna... vilket jag håller tummarna på inte händer. I "värsta" fall kanske jag kan få jobb på ett Ica i närheten, men så vitt jag har förstått så är det tveksamt... men jag ska ändå ringa imorgon och prata litet med en kvinna om det.

Nej, det var allt för den här gången.
Allt gott, gott folk!


Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0