Missy Higgins - Forgive me

Idag har jag gjort någonting mycket experimentärt.

Jag har ätit hela dagen, i princip.


Mycket rebelliskt! Jag vet inte om detta kommer att bli ett underhållande inlägg, as such, men jag vill ändå dokumentera min funderingar om min egen kost och hälsa.

Jag vägde mig igår, 62 kg, och skall nu se om det förändras någonting. Jag hörde nämligen (eller ja, läste från en bok) att om man äter mat som är gjord för kroppen så ska man inte öka i vikt överdrivet, att kroppen kan ta hand om överflödet i de fall som den vet vad den ska göra med det (komplicerad mening).

Så idag har jag ätit (i tidsenlig ordning):
1 port potatis och fläskfilé (tack Petter!)
1 port couscous, fläskfilé och köttfärsgryt-rester
2 port yoghurt och müsli
3 ägg
1 st gluten- och mjölkfritt (fruktansvärt osmakligt) bröd

Jag kan iofs säga att Petter använde en anselig mängd olja när han stekte filén, men i övrigt så var det bra råvaror, även om jag inte lyckades övertala honom att använda squashen. Ingen pasta, ingen ketchup, ingen maxburgare, men däremot en massa grädde, MUMS! Det bör nämnas att jag klev upp klockan elva också, så detta är konsumerat på 12 timmar ungefär, och att jag började morgonen med att inom tre timmar äta de två översta punkterna och en av de två portionerna med yoghurt och müsli.

Känner mig mätt och belåten, och energisk till tusen. Hade klockan inte varit så mycket hade jag nog gått på en promenad (vill jag hoppas), och hade jag haft sällskap så hade jag nog tagit en promenad ändå. Ska nog göra några situps och armhävningar, eller åtmindstånde träna handlederna.

Jag har antagningsprov om några veckor och vill vara fit4funk, är fortfarande svag i handleden. Men, det blir bättre och bättre. Det känns riktigt bra nu faktiskt, bättre än för ett år sedan iallafall.

Hmmm... i övrigt så... Petter lagade middag åt mig för några dagar sedan, och jag tycker att det var fantastiskt! Jag har sagt det en halv miljon gånger på en halv miljon olika ställen men det förtjänas att sägas en gång till! Det var skönt att inte behöva laga mat och diska... även om jag fick lite dåligt samvete över detsamma...!

Det var väl allt för denna gång.
Eller jo, jag fick träffa Monroe mer än en timme denna helg! Vi var uppe till kl 2 och snackade strunt, men sen höll jag på att falla isär och gick och la mig... och läste bleach till kl 3, haha! Vid det lagret hade tom Monroe sjunkit ner i sömnens drömland sedan en halvtimme tillbaka, haha jag är sämst på att slappna av och SOMNA.Vissa kallar det dumhuvve, andra skill. Jag vet inte jag!


Tack för ordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0