Here with me - Dido

Jag pratade med en fantastisk människa på Facebook idag.
Vi hörs inte av så ofta, men jag älskar henne som en medlem i min familj och hoppas att jag blir hälften så trevlig som hon är när jag växer upp. Under konversationen så uttryckte jag min framtidsfundering, om jag ska plugga eller om jag ska åka utomlands ett tag.
Då sa hon någonting som lugnade ner så fruktansvärt att jag var tvungen att föreviga det.

Det är aldrig försent att läsa igen :):) Jag tror inte att man måste plugga först, jag tror att man kan leva och komma på vad man vill läsa först... Det jag menar är att det inte finns rätt och fel. Jag tror inte på borden och måsten, utan mer på känslan. Så känner du att du vill ut och resa nu, så gör det, allt berikar ju livet. Och ska du bli lärare så är ju ditt liv något som du kommer dela med dig till en massa människor, så det kan ju inspirera en massa. Plus att du kanske får ut ÄNNU mera av studierna om du rest innan eller så läser du innan, så kan du resa sen :):) Gå på känslan :) Ärlighet varar längst och du är den viktigaste personen i ditt liv. Därför är det viktigt att lyssna på känslan och vara ärlig mot den- dår sprids kärleken i universum :):)
Ja, gör det som känns bäst.

Det finns en hel del fantastiska människor i världen, och detta är som sagt en utav dem.


Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0