Ethereal Beauty - Only Time

Kanske är livet för mig förbrukat
och genom karma i nästa liv
förvandlas till en mask,
krälandes så som jag förtjänar.

Men nej, jag tror inte det.
Jag bestämmer inte vad andra gör
och jag har rätt
precis som jag ger samma rätt till alla
att bli ledsen, arg och sviken.

Jag har rätt till
precis som jag ger till alla
en andra chans
att göra om
och inte gör fel.

Slå an en annan ton
och låta en annan melodi
styra.

Jag erkänner mig ibland besegrad
av livet i sig
men jag väljer inte döden framför
utan utamanar än en gång
till att lyckas med någonting
om det är värt att kämpa för.

Jag lovar att alltid försöka bättra mig
om du lovar att berätta för mig
vad som skall åtgärdas.

Min största rädsla är att tro att jag är till lags
när jag snarare borde lagas,
att jag har repor som måste åtgärdas
snarast.

Så om du lovar att vara ärlig
lovar jag att ge ett ärligt försök
att alltid bättra mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0