Too much love will kill you.

Som ni ser på rubriken så lyssnar jag på Queen. Just nu iallafall, men eftersom jag lyssnar på en spelningslista så kommer artisten ändras med tiden... dock tänker jag låta rubriken förbli densamme, trots att musiken ändras under skrivningens gång.
Jag sitter hemma hos min mor och bloggar nu, för en gångs skull. Det var länge sedan jag var här över flera nätter, och framför allt är det länge sedan jag hade min dator här under samma tidsperiod, alltså väldigt länge sedan jag har kunnat blogga här.

Jag införskaffade en skrivare på MediaMarkt idag.
Jag borde egentligen ha köpt den lokalt, men mor och Bo var på väg in till storstaden och jag hängde spontant med och köpte en skrivare för mina julklappspengar från morfar.
Det är en svart samsungskrivare med en kopiator i hela alltet, fråga mig dock inte hur den fungerar för jag har inte läst anvisningarna. Sånt gör bara hälsomaniska.
Jag passade på att installera drivrutinerna till mammas gamla skanner på samma gång, så nu står det både en skrivare OCH en skanner i mitt skrivbord. Frågan är hur länge iallafall skrivaren får stanna här dock, eftersom jag troligen kommer att vräka med mig den över till far sen när det är dags för det.
Jag tror att jag kommer att stanna kvar här en vecka iallafall, kanske med undantagen tisdag och torsdag, eftersom jag tränar till så sent då.

Det är skönt att vara här ett tag. Trots att jag ser min "permanenta" bostad hos pappa så känns det ändå väldigt hemvant att komma hit. Jag får lite dåligt samvete över att jag inte hjälper till att diska, eftersom denna residens inte innehar en diskmaskin. Samtidigt  så är det skönt att bara slippa en massa.
Slippa tänka.
Visserligen så möter man sina vardagliga motgångar även bortanför mitt vanliga vardagsliv, men det är ofta överkomligt.

Imorgon (senare idag) kanske jag får den stora äran att möta mina före-detta klasskamrater, Mr Joker och Mr Gautam. Jag ser fram emot en stunds avkoppling i goda vänners lag här i mina vanliga rutiner. Härligt!


Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0