hemma från resan

Nu har jag kommit hem från mina kusiner och far-föräldrar!
Självklart bjöds det på mat i överflöd (det kommer att ta flera veckor att bli av med just det överflödiga) och mina släktingar var i vanlig ordning ordningssamma och fantastiskt trevliga!
Vi spelade spel varje kväll, vilket aldrig är fel i mina ögon! Alfapet, Uno och Blocks (?) stod på middagsbordet, uppställda en kväll vardera i kronologisk ordning. Jag ser fram emot fredag då jag ska åka till Sönnis och utmana mina x-grannar. Det ska bli fantastiskt roligt!
Vi spenderade fyra dagar i släktingarnas logi innan vi tog bilen tillbaka till kylan... brrr! Med oss skickade farmor sin sedvanliga fruktkasse tillsammans med massor av omsorg. Kusiner, farbror och dennes sambo (känns skumt att säga men är det mest sanningsenliga, tror jag... rätta mig om jag har fel) vinkade glatt hejdå på farstutrappen då jag , Majs och farsgubben drog i vår fantastiska Kia, jag smått illamående.

Jag slutade just titta på Trettondagskonserten på SVT1, och måste konstatera att Helen Sjöholm är en helt AMAZING sångerska. Hon framförde, tillsammans med Radio Orkestern och Radio Kören, en fullständigt gripande version av "Du måste finnas" från Kristina från Duvemåla. Ett sånt fantastiskt minspel!
Jag bifogar ett youtubeklipp!
Men som tidigare i bloggen nämnt så fungerar inte vårat youtube, och jag har ingen aning om detta är "av det rätta slaget"... men det visar sig. Här är det iallafall!




Tack  för ordet.

Kommentarer
Postat av: Eva

jag lyssnade på henne igår, och det slutade med att jag satt och lyssnade igenom nästan hela Kristina från Duvemåla på spotify. Somnade nånstan på mitten.. men hon är så bra. :D

2010-01-10 @ 15:52:42
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Lena

HÄRLIGT! Det är en fantastisk musikal, verkligen! :D

2010-01-10 @ 16:27:15
URL: http://beautifuckingworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0