Sigur Ros (ett isländskt band)

Jag började, för två inlägg sedan, skriva om de senaste händelserna i mitt liv.
På den trepunktade listan hann jag igenom endast den första, men satsar nu på att gå igen även de andra två samt en till!

För en vecka sen ganska så precis så ankom alla hjärtansdag till Sverige och världen.
Två dagar tidigare hade jag fått ett hurtigt sms med en bioförfrågan vilket jag med glädje svarade jakande, samt med ett undran om jag skulle kunna få bjuda på fika efteråt, vilken även det svarades med ett positivt ordalag. Så på söndagen den 14 februari inträdde jag och Mr Awsome (dock inte i samlad trupp) till Roxy och såg på Grodan och Prinsessan! Jag erkänner öppet att det var jag som hade lagt en avgörande röst på filmvalet, och eftersom mitt sällskap i princip la en svart röst på några få (de som inte kändes värda att se) och sedan hade en blank röst på resten så vann Grodan och Prinsessan med... en röst!
(Jag erkänner också att jag nog kanske hade varit mer tveksam att bli bjuden på bio (som den antistereotypa kvinna jag är) om det inte hade visat sig handla om fribiljetter som ändå var tvunga att användas. Jag hade säkert följt med, men jag hade kanske lite mer enträget hade förfrågat att jag hade kunnat få betala jag med...)
Filmen var helt okej, och sällkapet också, så en och en halv timme senare strosade vi ned för centrumgatan för att se vad som var öppet vid denna tid en söndag.
Det visade sig att vårat val bestod av: Gävle, eftersom ingenting var öppet...
Men, kort och koncist, på Mr Awsomes intiativ åkte vi i hans fyrhjuliga bil mot den stora metropålen!

På motorvägen verkade en utav de bilar som vid tillfälle körde framför oss ge intrycket av att vara något påverkad! Vi körde om med en decimeter (TYP IALLAFALL) ifrån deras backspegel, och när vi väl hade kört förbi verkade karln (för det var en karl, har jag för mig) vilja åka riktigt snabbt! Han placerade sig nämligen precis över fartränderna... mitt på vägen... Aja, mediciner kanske!

Vi strosade iallafall in i Gävle, och efter att jag fått tillfälle att demonstrera min omvända psykologi (HAHA! yeah right) tog vi i princip första bästa fik som inte var stängt. Detta visade sig ligga på drottninggatan, där B:young låg förut, numera kallat... Piasto? Piazzo? Någonting på P iallafall!
Mr Awsome, som den inte fullt lika entusiastiske fika-människa som undertecknad, lät mig bjuda på en kopp kaffe och en jordgubbscheesecake! Själv, min vana trogen, slängde jag mig över den varma chokladen samt en för mig obekant erfarenhet; nämligen en päroncheesecake!
Vi placerade oss sedan vid ett bord, och spenderade någon timme där i goda vänners sällskap, disskuterandes det mesta och lite mer. Jag kan dock inte påminna mig, såhär en vecka efteråt, vad vårat samtal berörde, men är övertygad om att det, utan tvekan, handlade om någonting fantastiskt konstruktivt!
Vid halv sex var vi dock tvunga att förflytta oss hemåt, eftersom det fanns andra händelser att beakta även på helgdagar (är alla hjärtansdag en helgdag?). Så klockan 6 hamnade jag hemma igen, och såg Awsome försvinna uppför kullen, och sedan fortsätta till staden till allting stort händer (det sista såg jag dock endast mentalt).


Den andra händelse på min lista i ett tidigare inlägg berörde min nyförvärvade frisyr!
Jag är så fantastiskt glad över den, och tror inte att jag hade kunnat bli mycket nöjdare. Log mig igenom hela klippsessionen, och kan inte låta bli att le även nu när jag ser mig i spegeln! Jag känner mig lite som Audrey Tautou, hon spelar I Coco Chanel, Tillsammans är man mindre ensam och Emelie de Montmarte.
Jag som älskar franska människor, känner mig nu som en utav de vackraste fransyskorna jag har sett!
Med detta dock inte sagt att jag faktiskt ser ut som henne, utan endast att jag känner mig som densamma.


Den sista tilldragelsen jag tänkte förtälja för eder har inte nämnts vid på någon lista innan, och detta för att det hände igår! Pappa hade paltparty, en utav de bästa partyn som man kan bjudas på.
Från det att jag vaknade spenderade jag först timmar med att äta frukost, duscha, sitta vid datorn... lite som man gör! Efter detta spenderade jag dock drygt tre timmar med att städa i min fars residens, medan min älda far spenderade tiden med att handla och laga till palten!
Klockan halv sju knackar det på dörren, och inskuttandes kommer det en glad familj! Detta inte nödvändigtvis för att de kommer på paltparty hos oss, utan kanske mest för att det utanför fönstret såg ut lite som ett pappersark... vitt! Det yrde snö runt knutarna, och jag erkänner öppet att jag själv inte hade någon vidare lust att trotsa ovädret! Som tur var så hade jag inget skäl att göra något så dumdristigt, och lät därför bli.

Resten av kvällen spenderades med palt, paltkoma och vin, Melodifestivalen (Erik var min favorit, älskar Kenneth Gärdestad) och sedan konversation med tillhörande vin.
Bl a talades det om utlandsresor, någonting som fick det att killa under fingrarna på mig! Att börja jobba och tjäna pengar och spara till mina resor... Mmmmm...

Själv gick jag och la mig runt halv elva tror jag, men väcktes dock utav Majs som klockan fyra berättade att dörren hade frysit fast och att hon inte kunde komma in. Jag pallrade mig förstås ur sängen hjälpte till, och slängde mig sedan ner i min säng utan en tillstymelse till ånger... sen började jag må jätteilla! Vilket var skumt, men jag lyckades somna, och lever nu till synes utan men.

Detta var nog allt för denna gång, en rejäl genomgång av vad som har varit på gång, helt enkelt.


Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0