Just a girl (No Doubt)

Mitt spotify Prem har tyvärr gått ut... nu i måndags... Jag vet inte hur jag ska klara mig... Jag planerar att åtgärda det inom kort dock, och kan bara hoppas att mitt sinne överlever till dess.
Applikationen Availible Offline är ovärdeligt nu när pappa inte har möjlighet till trådlöst internet och bara ett ställe för nätverksladd.
Det dryga är förstås att man inte kan söka på musik under offline-läget, men samtidigt är det bättre än ingenting alls! Plus att det går att lura programmet (tror jag) om man låger bli att stänga av datorn samt inte kopplar upp det till internet alldeles innan och efter Prem har gått ut! Då kan den inte känna av att den ska sluta vara Prem... TROR JAG, bör poängteras igen.

Igår skulle jag göra kokostoppar. Detta slutade dock inte med det tänkta resultatet.
Jag insåg efter halva att jag inte hade tillräckligt med kokos, vilket jag försökte åtgärda med att ösa i en viss del solrosfrön iställe. Sen tyckte jag att det var obefogat jobbigt att göra "toppar" av smeten och gjorde cirklar istället...
SEN förlorade jag mig i matematiken... och lät dom stå i ungen i x antal minuter extra.

Men dom blev fantastiskt goda ändå! Och smakar fruktansvärt nyttigt :D
2 ägg + 1,5 dl socker = rör om, pösigt!
ANS (=resultatet) + 50g smält smör = rör om
(Frivillig tillsats: ungefär 2-3 cm3 färsk ingefära. Rives  och tillsätts i smeten NU.)
ANS + 150g kokos + ½ - 1 dl solrosfrön (alt. den mängd som ger röran rätt konsistens) = rör om.

In i ungen 175 grader i 10-15 minuter, et VÒILA! 

Jag kallar dom kokos- och solroscirklar med ingefära!
Fantastiskt goda, lite i energibar-stil.

Annars... planerar jag att åka till Italien och Brasilien nästa år! Det skulle gå ungefär 10-12 000 till Brasilienresan, om man ska lita på Miss L som redan har varit dit en sväng.

Nu kanske man undrar vad jag ska till Brasilien och göra?
Jo, det är så att jag har en låtsas-bror där, min älskade Vinícius! Hankom till Sverige för... alldeles för länge sedan... och var utbytesstudent i min gamla gymnasieklass. Vi utvecklade ett speciellt band, och han slutade som min bror i hjärtat.  Jag saknar honom sjuuukt mycket, och ser supermycket fram emot att få träffa honom.
Bror-san <3

Italien är ett fint land, och det är mest därför jag vill/ska åka dit.

Sen så har Annica sagt (beordrat??) att jag ska hälsa på henne i Australien, så jag åker nog dit någon gång också.

Är lite nervös inför temraturskillnaden, men det ska nog gå bra ändå!


NU SKA JAG SÖKA JOBB! SPARA PENGAR! PLUGGA MATTE! ÖVA BAS! Allt kommer att bli awsome.

Now I've stopped waiting for my real life to begin.


Tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Pamela

Sv: Tack min fru! Är så sjukt nöjd med bilderna :) <3

2010-02-04 @ 21:10:51
URL: http://zoniex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0