silent words.

Jag säger inget när jag inte vet vad jag ska säga
eller när jag tror att det inte finns någon mening med att säga det.

Och såna ord är jag fylld till bredden av
men tystnaden sköljer som ett vattenfall över min lägenhet.

KoRn ljuder, men jag lyssnar inte
utan låter dem mest sjunga för att inte drunkna i tystnad.

Det finns inget kvar att göra
än att hoppas
att musiken gör tillräckligt med oväsen för att överrösta mina tankar.

För det finns så många av dem.
Tankarna.

I ett sånt vitt spektrum.
Tankarna.

Men det finns inget skäl att sätta ord på dem
för det skulle inte göra någon skillnad.


Och det finns ingen mening med att säga ord som inte skulle göra någon skillnad.


Tack för ordet.


Kommentarer
Postat av: Niklas

Tystnaden jagar mig med. Men ur tystnaden kan nått vackert växa, om man har tålamod :)

2009-09-29 @ 17:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0