plåga mig.

Livet är bra här uppe i Vallen, jag har lyckats gått 50 000 steg på tre dagar.

Plus att jag hade mitt första Taekwandopass idag.
Tyvärr har jag inte fått någon riktig Aha!-upplevelse än, kan där med inte säga att det är supersporten för mig, men jag ska nog ge det någon vecka och se vad som händer.
Jag lyckades komma nästan för sent på mitt första pass, men sparade lite tid genom att springa, och bytte nog om snabbare än jag har gjort någonsin.

Men en del grejer fungerade inte rent teoretiskt. Karaten och Jujutsun sitter för hårt i ryggmärgen för att jag ska tro på en del saker som sades, men samtidigt så betyder det inte att jag inte kan kombinera de båda stilarna... Hoppas jag! Jag frågade om jag fick ta med mina jujutsukläder på nåsta pass, men fick ett nekande svar... men jag fick iallafall använda karate-byxorna, vilket fick mig att pusta ut.
Inte undrar på att jag kände mig så fånig som nybörjare, för så länge sedan, det är så sjukt mycket skönare och känns coolare att springa omkring i dräkt än med träningskläder. Det var nästan så att man rodnade vid tanken på om någon man kände skulle se en...

Aja, sen har jag skrivit upp mig på att öva i kören Gangner(?) för att se hur det går. Man måste tydligen sjunga inför körledaren innan man vet om man får komma med eller inte... som inför lucia nere på murgårn'.
Samtidigt så är det kanske dags att sluta sjunga för T.A.P. om jag inte kommer in i en studentkör...

Det blir iallafall tre kvällar i veckan som jag får lite att göra, vilket är skönt.
Att inte bli alldeles sysslolös det första man gör.

 Som slutledning måste jag också skicka en TAGGBUSKE till Mittis, som inte har lyckats informera en kotte på mitt program om vad tusan som skulle föregå! Typ.

För kurslitteraturen som stod på papperet som jag fick var en äldre upplaga som hade utgått ur alla lager, och jag fick leta reda på en bok på BLOCKET för 250;- plus frakt för att få tag på den!
 
SEN NÄR KURSEN STARTAR HAR DE ***** BYTT UTGÅVA!
Och jag hade bara behövt klicka in mig på nämsta Nokus och köpa den... Men neeeeeeeeeeeeeeeej, det ville de inte göra INNAN kursen började! NEJNEJNEJNEJ!

Men annars så är det en fin skola, rolig kår och schyssta människor.

Men nu måste jag betala 300;- för en bok jag inte ens skulle ha egentligen... JAG ÄR INTE NÅDIGT FÖRBANNAD!
Jag är jättemycket förbannad.



Men jag känner inte att jag har rätt att klaga...


Tack för ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0