jaaaaaa, nu kan jag skriva lite!

Jag har flyttat datorn över till mitt köksbord! Detta, mina vänner, innebär att jag faktiskt kan skriva mer än tre meningar utan att få värk i armarna (mitt flyttlåde-bord/data bord är inte det mest optimala).

Skolan går lite halvbra, jag är inte riktigt hundra på om jag ska stanna kvar i tre år än. Jag har inte riktigt fått den Aha!-upplevelse som göra att jag skulle vilja stanna, plus att även om vi pluggar i halvfart så pluggar vi mer än vad flera erfarna högskolestuderande gjorde på helfart...

Jag är faktiskt jättesugen på att ta ett friår.

Inte för att jag inte vill läsa det här, utan bara för att jag inte har koncentrationen att sitta ner och läsa när jag är hemma själv.
Detta problem hade jag medan jag gick på gymnasiet också, men då hade vi iallafall lärarledda lektioner, även om det var varje dag.

Som det är nu så ska jag läsa en bok på ~550 sidor och sen ha tenta på det om två veckor.

Och läsa mellan 2-6 kap i psykologiboken varje vecka.
Den är på engelska.

Jag vet, väljer man ett tufft pogram så borde man vara förberedd på att det ska var tufft... men jag förväntade mig inte att det skulle vara såhär tufft.


Jag känner mig jätteensam här uppe.
Inte för att jag inte har trevliga grannar eller att jag inte gillar mina klasskamrater, men jag har liksom ingenstans att gå till... när jag bara inte vill vara ensam liksom. Pappa fanns i andra rummet, eller mamma satt i köket, eller Majsan såg på TV.

Jag har aldrig bott hemifrån förut... och för mig så är 22 mil alldeles för mycket... antar jag.


Så just nu så känns det rätt så tungt, men jag ska ge det en termin för att se om jag verkligen, verkligen inte vill gå kvar. Jag tänker inte hoppa av bara för att jag känner att skolstarten har varit jobbig.

Herre gud, det har ju bara gått två veckor, knappt ens det!

Imorgon kommer NoGear, vilket ska bli ganska skönt. Om han har otur så får han jälpa mig köpa ett par brallor, om han inte har det så ska vi se på film!


Jag fick två månader med LOVEFiLM av min granne! JAG BLEV GLAD!
Snart dimper Karate kid 1 ner i min brevlåda!

Imorgon dimper NoGear ner på min extramadrass!


Ikväll bjuder my neighbour på middag, vilket jag ser fram emot!
Tydligen ska det bli stark, och alla vet att jag ÄLSKAR het mat!

My neighbours are nice!


Nu ska jag tydligen ta en promenad med en utav mina nice neighbours, men vi hörs senare någon gång!

Nu när jag har datorn på köksbordet!


Tack för ordet. Tjao!

Kommentarer
Postat av: Pamela

Sv: Ja det får vi göra verkligen! Det skulle vara SUPERDUPERKUL!!! Massor av toast ska vi göra! :D <333



KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM <3

2009-09-14 @ 19:37:53
URL: http://zoniex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0