Yeeeeees

Nu ni, nu har jag äntligen läst ut Vetenskapsteori-boken!

När det var 60 sidor kvar i boken så kändes det motiverat att streckläsa resten, trots att det är sjukt tråkigt att trycka in kunskap i huvudet på det viset... Men nu har jag iallafall gjort det, och hoppas att mitt minne hjälper mig leta reda på vart det är jag hittar svaret på hemtenta-frågorna!

Imorgon ska jag dock sätta mig ned med seminariekapitlet, och göra klart det! Det ska vara inne klockan 12 på onsdag, så jag skulle vilja fixa den imorgon så jag inte behöver bry mig om det då utan bara behöva repetera vad det är jag ska säga på seminariet dagen efter.

OKej, det där stycket kanske inte var det mest lättförstådda, men det var ändå inte viktigt. Jag är så sjukt inställd på att få studierna avklarade så att jag kan åka hem!

Inte för att det här stället är fullständigt uselt, utan mer för att nu när jag har bestämt mig för vad jag vill göra så vill jag få det gjort så snart som möjligt.
PLUS, ska jag erkänna, så saknar jag mitt piano och min gura... till det extrema!

Jag fick låna min grannes gura ett tag, men sedan ville han ha tillbaka den och jag förlorade min nya och kära följeslagare. Lena blev lite ledsen, men man kan inte få allt här i världen.

Det var meningen att jag skulle leta reda på ett piano här i Sönnis som jag kunde spela på, men jag har inte lyckats skaffa motivationen nog att springa ned på stan (vilket tar 20 minuter) för att spela piano... Eller, inte nu när det börjar bli kallt iallafall... och inte när jag egentligen borde plugga... vilket jag är SÄMST på.

Jag menar det, jag är verkligen SÄMST på det. Jag kan rätt mycket av psykologikursen eftersom jag gick både psykologi A+½B i gymnasiet, och det mesta är repetition därifrån, men jag satt seriöst men kriminologiboken klockan fem på morgonen då vi hade tenta eftersom jag inte hade lyckats komma igenom allt på ett sätt som jag förstod.

Inte med det menat att jag inte tycker om att plugga, jag älskar att lära mig saker, men jag gillar inte att läsa saker som jag inte kan referera till någonting. Jag gillar när folk skriver på tavlor med olika färger, och ger bildexempel! Mitt minne funkar rätt bra i såna fall, helst ska någon förklara vad det hela handlar om under tiden detta skrivs upp. Men ja, nu när man ska föreställa vuxen så ska man kanske göra det bästa av situationen...´

Jag tror att jag har blivit skoltrött.
Jag brukar bli skoltrött i slutet av vårterminen, precis då allt det sista ska lämnas in och allt som inte har blivit gjort ska bli gjort. Då brukar det kännas lite jobbigt, men man ser i alla fall slutet på det hela.
I det här fallet kan jag inte riktigt se något slut. Det känns som att jag har gått här i en hel termin redan, när jag knappt har avslutat halva...

Dock så måsta jag erkänna att jag tycker att alla våra gästföreläsningar är riktigt intressanta! Jag vill nästan åka upp och gå på alla roliga föreläsningar bara för att lära mig allt!
Undrar om man får det?
Det måste jag kolla upp. Jag vill verkligen lära mig allting, men jag skulle inte fixa lära mig allting på den fart som de kräver här. Inte på ett sätt som jag samtidigt skulle tycka var kul iallafall, tyvärr.


GUD, detta blev ett långt och underbart onödigt inlägg.
Jag vet inte ens om det jag har skrivit verkar vettigt... AJA!


Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0