som utlovat

Precis som rubriken på mitt något sena (tidiga?) inlägg indikerar så tänker jag göra någonting som jag har lovat nu.

Jag tänker lägga upp Wonderwall med Ryan Adams! Den är verkligen superskön.

Jag fick ett youtubeklipp med honom av min gode vän El Tomaso och efter en sökning på Spotify så kom den här upp. Det är verkligen en så sjukt fin version av Wonderwall!
Jag vet inte vad jag ska säga, men jag måste ha lyssnat på den i flera timmar i streck vid det här lagret. Den är den perfekta blandningen av mysig och sorglig, för mig, just nu.
Tillräckligt mysig för att man ska må bra av att höra den, och tillräckligt sorglig för att man kan ta till sig den.

Jag är inte riktigt taggad på att lyssna på disco-musik (inte för att jag någonsin är det egentligen, men just nu ännu mindre än annars) och/men sådan här akustisk musik känns helt rätt.
Här kommer den iallafall:

Ryan Adams - Wonderwall

 

Annars så var min tur till Hem väldigt skön. Jag fick plötsligt, av förståerliga skäl, en lucka mellan 11 och 5, och bestämde mig att utnyttja den så effektivt som möjligt... nämligen vid mitt älskade piano!
Jag gjorde en nyinspelning på låten som jag konstant har haft på huvudet sen jag skrev den, och kom på att en annan låttext passade väldigt bra in på en annan låt som jag har påbörjat,  dock inte avslutat. ÄN!


Som tidigare nämnt så blev jag bjuden på middag hos Johan ikväll, vilken bjöd på pasta med tomat-jordnöt-lök-och-morots-sås! Eftersom jag själv inte är, och troligen inte kommer att bli, någon mästerkock så kändes det trevligt att bli inbjuden hos någon annan. Det var även skönt att inte behöva spendera kvällen själv... visserligen så fick jag erbjudandet att sprigna ned på Kåren med några andra grannar, men jag hade redan lyckats blöta ner mina skor så mycket att det inte fanns en tillstymmelse till torrhet i dem, och jag visste inte heller om jag ville spendera mina sista slantar på alkohol... Jag måste handla mat imorgon... S U C K  !
(Det känns även värt att nämna som en liten instickare att jag, när tillfället har givits, även bjudit Johan på mat! Jag håller inte på att hel-snylta på mina medmänniskor... hoppas jag! När jag börjar göra det så kan väl någon vara vänlig nog att slå mig?)

Jag hade även mitt första pass med Mr Ms projekt arbete ikväll. Detta gick ut på att vi gick upp för en  B R A N T  backe, kom upp till ett hus och gjorde några styrkeövningar. Kanske skulle man tycka att det vore jobbigt, men neeeeej! Lena tyckte att det var roligt att öva och träna (även om uppförsbacken höll på att döda henne...) !


Något som är väl värt att nämna om min dag i Viken var att det var mycket trevligt att träffa Gautam och dricka en liten kopp te innan denna nämnda behövde skynda sig till bussen mot dennes hemstad. Det var faktiskt sjukt trevligt att få träffa på honom igen! Jag har saknat hans fullständigt underbara ordvitsar!!
Väl när Gautam hade skyndat iväg så tog det inte så lång stund innan Twins dök upp! Sen drack vi te in på sena natten, och eftersom det var så kallt ute, och mörkt, så offrade jag in en madrass i mitt rum och lät honom sova på golvet! Han var rädd att han skulle hamna under min säng, med lejonen, men jag motstod frestelsen att kedja fast honom där... Hahahahahaha!
Jag skojade såklart!
Det är självklart att jag kedjade fast honom där (in my mind).

På lördagsmorgonen (alltså morgonen efteråt) klev jag upp halv nio med ambitionen att vara hemma hos Tomaso klockan nio. Dock blev min plan lite kullkastad när denna bad mig köpa bröd och juice, och närmsta mataffären låg tjugo minuter bort... men jsg fick lite dispans och lyckades nog vara hos honom till halv 10 (kanske?) . Den extra promenaden gjorde dock ingenting, för väl framme så bjöd han på världens finaste frukost och underbart sällskap!


Rent allmänt kan man säga att det var skönt att snacka runt med mina gamla vänner!


Övrigt kan nämnas att efter middagen med Johan idag så kom Mats över och vi allihopa såg Dog Soldiers, till dess att det visade sig att skivan var jätte-oläslig... Men vid den tiden hade klockan hunnit bli halv ett, och jag ville komma mig hem och ta en liten lur!

Egentligen har jag halvsovit den senaste halvtimmen, men ville skriva av mig innan jag gick och lade mig. Dum som jag är!

Men jag tror inte att jag hade något mer att säga...



Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0