effektivitet personifierad = YES!

Idag har jag varit effektiv.

Eller, både idag och igår har jag varit effektiv! Jag känner mig riktigt häftig faktiskt, lite som om jag förtjänar en kö med beundrare bakom mig. Ganska mycket så, faktiskt!

Igår kom jag hem ifrån Viken (efter att ha träffat min kära far i några minuter och disskuterat nästa spelning med bandet) runt halv 6.
Klockan sju skulle jag ha vait hos Mr M och tränat, men fick dispans och sprang och handlade innan affären stängde ( = Effektiv). Gjorde sedan styrketestet (Lyckades stå i plankan i 2 minuter = effektiv!) och sedan sprang jag upp till Henrik, eftersom denne hade bjudit upp mig att se runt i hans kreativa hörna ett slag. Detta gjorde jag såklart med glädje! Efter tjugo minuter (Effektivt!!) så sprang jag hem igen för att göra mig iordning för Alien 3 hos Jo-Mo... men eftersom denna filmkväll försköts en timme så blev det naturligtvis facebook istället för att göra någonting nyttigt (jag erkänner, det var inte så effektivt)...

När Jo-Mo hörde av sig sedan så bjöd han oss alla = Anna, Mr M, Reza och mig själv, på pannkakor (JAG ÄLSKAR PANNKAKOR) . Detta uppskattades mycket och hyllades såklart till skyarna.
Som tack lämnade vi en hög disk!

Sen så slog vi oss alla ner för att se Alien 3.
OCH JAG FÖRSTÅR INTE VARFÖR JAG SER PÅ SÅNA FILMER?!?!
Men sitter halva filmen och tänker: Och nu kommer monstret, och nu kommer monstret... och nu dör du... och... GAH! Det är så sjukt frustrerande xD Man vet att monstret gömmer sig bakom hörnet, och man vet att gubben kommer springa direkt in i det, och man vet att denne kommer skrika högt och orealistiskt i flera minuter efter att monstret har ätit upp honom...
Som tur var så hade jag en omtöcknad kudde som sällskap, och kunde odiskret gömma mig bakom denne när frustrationen blev för stor.

Efter Alien 3 (jag ser fram emot att få se hur 4an funkar, jag förstår inte logiken bakom den...) satt vi i Jo-Mos soffa i en timme, och hade allmänt mysigt i äkta grannskaps-anda.
De flesta av oss var rätt så trötta, och humorn i sällskapet återspeglade såklart detta på ett fantastiskt och underbart sätt!

Jag drog hem runt 2 (innan vintertid) men kände att jag var tvungen att hålla mig vaken till 3 för att kolla om min klocka ställde om sig av sig själv eller om jag skulle bli tvungen att ställa tillbaka den själv.

Detta gjorde de såklart på egen hand, och det slutade med att jag satt framför datorn till 3 (efter vintertid).


I morse så njöt jag av mannagrynsgröt i Jo-Mos sällskap, och efter en 45 minuters tupplur på hemmaplan så slängde jag mig över till honom för att studera.
Dock blev det inte så mycket studering eftersom jag insåg att jag var tvungen att lägga ner lite tid på att planera min vecka och placera ut tenta-plugg och rep på lämpliga ställen...

Efter en timme så slängde JoMo ut mig, och nu har jag ringt ett samtal och betalat mina räkningar!

Jag känner mig rätt effektiv!

Sen vet jag inte om jag skulle kunna kallas det... men... jag föredrar att bli kallad effektiv, om ni vill göra mig glad så får ni gärna kalla mig effektiv, jag menar, om ni vill göra mig glad!

Nu ska jag placera mig framför excel och skriva mitt schema på datten, och sedan ska jag läsa min kurslitteratur till dess att jag måste laga mat och springa till träningen. Hej! Och...


... Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0