Twilight saga part 2

Jag såg på Twilight en gång till igår, när jag gick och la mig.
Insöp varje del av den,
varje partikel som utsöndrades från laptopskärmen.

Jag tittade på allt extramaterial, nästan.

Jag vill mest erkänna att jag nog är ett Twilightfan.

Under scenen då Edward spelade piano var jag inte riktigt säker på om han kunde spela piano eller inte, det såg ut som att det satt i fingrarna men jag kunde inte peka på vad exakt det var som fick mig att tro att han inte skulle kunna det... Sen visade det sig att han var jazzmusiken (Robert Pattison, alltså skådespelaren), vilket förklarade fingerförandet, och sen hadehan tydligen skrivit och spelat in två av låtarna till soundtracket. Detta gav honom naturligtvis både en och två, och kanske tillochmed tre extra poäng.

Sen är han så fruktansvärt vacker, Edward Cullen.
Och då menar jag på ett sånt där; det är ingen idé att ens tänka i såna banor för det finns verkligen bara på film-vacker-sätt.
Alltså, Rob Pattison är väldigt snygg han med, men Edward, han är speciell... vilket är meningen också. Jag har inte läst böckerna men han ska tydligen föreställa världens sexigaste vampyr? Det vet jag ingenting om, jag vet inte om jag tycker att han är så sexig på ett åh kom och ta mig-sätt, men... han är som en förbjuden frukt.
Det sorten som smakar så bra eftersom man inte får ta den.

Eller... det kanske är därför att han behandlar Bella som en förbjuden frukt, som han verkar så... förbjuden frukt? Att han behandlar Bella som någonting han verkligen inte får ta av, men inte klarar av att motstå. Vem vill inte höra sånt?

"You're my personal brand of herion".

Samtidigt är det lite clishé.
Den torterade själen som i en halv evighet har väntat på sin "bättre hälft", men måste kämpa emot viljan att döda henne när denna väl inträder i hans värld, och hon blir också, om än inte lika obönhörligt, fruktansvärt kär i honom, trots att han inte alltid har styrka nog att vara trevlig. Deras förhållande är farligt både direkt och indirekt. Direkt på det viset att Hon riskerar att bli en måltid för honom eller för andra, och indirekt genom att Hans familj i så fall blir tvungen att flytta igen, fly och gömma sig, skaffa nya kontakter.

Att vara någons Edward måste vara fruktansvärt kämpigt, samtidigt som att vara någons Bella inte känns tillräckligt...

Jag är helt enkelt ett Twilightfan, och jag ser fram emot att se tvåan på bio eller DVD, beroende på hur min plånbok ser ut.


Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0