Nu ni, nu har jag det!

Jag har numera skaffat mig en till bloggadress!

Jag vet, jag har redan två stycken, men den gamla använder jag knappt, och vill inte radera alla inlägg som är mitt förflutna men vill heller inte fortsätta på ett så gammalt kapitel, om ni tillåter.

http://beautifuckingworld.blogg.se/thinkingthoughts

Detta är då min nya reflektions-blogg.

Hoppas att ni gillar den!

Någonting annat som är värt att nämna är att jag hade en fullständigt underbar helg hemma i Viken!

Eller ja, nästan! Jag var till sjukhudet och kollade upp min blödande näsa, och sköterskan slänge en kort kik in i min näsa och sa: Det är en allergi, köp en nässpray!
Och sen tycke hon inte att mina konstaterande som "Men jag har haft det i ett halv år, och det började när de började riva i min skola, den som var supermöglig." var fullständigt irrationella kopplningar.
Hon sa det inte ut, men jag såg det i hennes ögon...
SUCK, så nu ska jag köpa en allergispray och gnugga in olivolja i näsan varje kväll... Yeah... riiight... vi får se hur det blir med det.

Men sen repade vi resten av kvällen, fram till klockan nio, då jag började göra mig iordning för en kväll in The Big City!
Först strosade jag och Fr.Fröjd runt och väntade på en kompis till henne, men vi insåg efter en halvtimme att vi faktiskt kunde friska upp våra strupar medans vi väntade!
Vi drog till Old Saints, men på vägen dit flög vi in i Piggy (HAHA), Karlius och några kompisar till dom, vilka drog med oss till Rockbaren!

Det var ett sjukt mysigt ställe, lite kallt, men det var liksom murrigt och härligt! Och Karlius och hans tjejkompis var superhärliga! Det var supermysigt, och stämningen var underbar <3

Det blev inte heller sämre när en kvinna i baren börjar prata och lite halvt gosa med mig! Snart så började hennes karlsällskap göra henne sällskap också, så jag fick ett litet par som båda ville ha mig!
Det slutade med att jag följde med dessa till Heartbreak (jag kom in!?!) och lyssnade på ett liveband tills min buss gick, kvart över ett.

Det var najs!

Nästa dag TRODDE jag att jag skulle vakna med världens halsont men, hör och häpna, efter frukost så kändes min hals som ny! Jag hade haft problem med den ett par dagar, och var jätteorolig över att vår spelning skulle bli dålig bara för att jag höll på att bli sjuk.
Men det visade sig, som sagt, inte vara något problem!
Sen repades det och spelades på Parkbadet (GUD VAD DET VAR ÅNGINGT) och sedan drog jag ut på krogen med Mr X!

Han hade permiss, och jag tyckte att det var superroligt att träffa honom igen! Om vi har tur så hinner jag ner till Halm innan han flyttar i vår, det är najs.

Under kvällens gång så varierade sällskapet något, men det slutade med att jag, en bekanting vid namn Jonas som jag hade kommit nära under kvällen, Eve, ThaMan och Linn drog över till henne och var där till klockan fyra, då jag beslöt mig för att gå hem.

Det var faktiskt oerhört skönt att somna och känna sig glad! Det var så länge sedan man kände sig... uppskattad? Tillfreds med livet? Jag vet inte hur jag kan beskriva det utan att det låter för porrigt (vilket för en gångs skull inte är meningen) men jag kände mig inte det minsta... tom? Mörk? Ensam?
Det var iallafall trevligt!

Nu ska jag läsa klart min krim.bok och hoppas på att jag klarar tentan imorgon! Det är inte särskilt troligt, men.. ändå! Jag håller tummarna.


Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0