helan och halvan.

Jag och Martin gjorde slut i onsdags.

Eller... Jag sa orden... Martin gjorde slut.

Och här tänker jag bromsa mina fingrar, inget ord skall undslippa mitt tangentbord ang. detta. Hurvida det (att låta bli att skriva ner reflektioner ang. händelseförloppet) är ett gott beslut eller inte är en fråga jag inte har svar på, men jag håller, i den här situationen, tyst.

I torsdags var jag på ANNA TERNHEIM (!!!!!), denna fantastiska artist, och njöt av en fullständigt UNDERBAR konsert! Det var garanterat den bästa konsert jag har varit på i mitt liv.
Det som jag håller av mest med Anna Ternheim är att hon har en sån mysig röst. Så mörk och "rund", liksom. Det var hennes soloturné, och scenen intogs, så som turnétiteln påpekar, endast av Anna Ternheim och hennes instrument. Anna Ternheim med gitarr, Anna Ternheim med piano, Anna Ternheim med applåder.
Dessa små kombinationer, bara Anna Ternheim med gitarr eller bara med piano, gav ett sånt sanslöst enkelt och rent intryck! Det var som om världen förenklades i hennes närvaro, allt som spelade roll var hennes röst i mina öron.
För övrigt så användes det så sanslöst bra mikrofoner att Anna Ternheims röst hördes så galet tydligt att det lät som om hon sjöng alldeles bredvid örat på en, precis som det ska vara!

Jag kom hem från denna konsert en Anna T-tröja rikare, och denna även med en autograf! Jag är lite idolkär i Anna Ternheim <3

Igår åkte jag hem till mamma, och klockan ett (på natten) åkte vi till storstaden för att hämta upp Reko från tågstationen! Hon har kommit hem över helgen för att fira min födelsedag!
Eller, hon skulle säkert ha kommit över någon helg i närheten i vilket fall, men hon valde strategiskt ut en så att hon skulle kunna fira min födelsedag, för vilket jag är henne oerhört tacksam. Bara att hon tänker på mig skänker mig en sån oerhörd glädje och kärlek att ens om hon skulle ha fått förhinder och inte kunnat komma så skulle jag har varit tacksam ändå, tacksam över tanken!
Samtidigt så är det självklart att jag hellre ser att hon kom hit än att hon inte gjorde det!

Annars så har jag blivit plågsamt medveten om bibliotekets tillfälliga avstängning (tydligen pga av en omrevidering av systemet) och kan inte vänta tills det öppnar, så att jag kan få gå och låna några pianoböcker! Jag har en sån fantastisk lust att spela upp mina fingrar att jag håller på att förgås!

Aja jag ska inte sitta ghär hela dagen!
Reko har lovat att färga mitt hår så jag måste springa på affären och köpa hårfärg! Hejsvejs!


Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0