Jag gillar att dra på krogen!

Jag var och gjorde stan osäker igår!

Först träffades jag och Kay-ro i parken för att insupa stämningen i luften! Tyvärr tyckte solen att det var för sent, och den hann gå och lägga sig innan vi hann njuta av sommarvärmen ordentligt.
Ingen större skada skedd för vi promenerade bortåt och hamnade så småning om hos AnnZter! Där införtärde jag rom och cola, Key-Ro en och en halv xider och AnnZter nån (ekologisk) öl!
Vi var hemma hos henne ungefär till klockan halv 11 och sen drog vi vidare mot staden!

En kvart senare spatserar tre (mer eller mindre) påverkade brudar i på Lillis med en efterhängsen knarkare i kölvattnet. Knarkaren var inte med i vårat sällskap utan följde efter oss från biljardhallen med frågan "Kan jag hänga på er? Vart ska ni? Jag har blivit utkastad från varje bar...".
Han fastnade dock i dörren in och det var inte utan att vi damer drog en lättnadens suck!

Vi slog oss ner vid ett bord och fick snart sällskap av Jo-Najs och Nil-son som hade fått samma ide som vi (= att göra stan osäker denna bella notte). Sen satt vi där till klockan 1, och snackade skit och hade trevligt som vanligt folk gör på en fredagskväll!
Eller ja, som vanligt folk hade gjort en vanlig fredagskväll om inte alla hade varit ut dagen innan, på valborg. Det var soft och lagom tomt, i princip bara vi och alkisarna!

Sjukt skön kväll! Jag saknar chokladen som blev kvar i Key-Ros godispåse, men samtidigt så sitter jag och smaskar på mammas snask, så jag klagar absolut inte!


Nästa vecka ska jag inhandla en tele-telekabel och en stämapparat. Jag har ingen aning om hur mycket det kan gå på, men jag måste göra det! Jag har lite dåligt samvete över att jag inte har lämnat tillbaka Marias grejer än, så jag ska försöka få det gjort nu i veckan!

Vi syns i nästa vecka! Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0