dude, wassub?

Mitt rum är ungefär lika stökigt som en krigszon för tillfället, till större del för att jag har varit hemma sammanlagt tre timmar sen i fredags.
Goth-partyt innebar en något hektisk kväll, då jag inte bara skulle sminka mig själv utan även mitt ärade sällskap. Det ligger för tillfället sminksgrejer, en isärtagen kakform, böcker och kläder över halva mitt rum.
Och hårspray, inte att förglömma hårsprayen.

Det var dock ingen större utklädnad annars, om man bortser från mig, Martz, Twins och Storm. Visserligen var de flesta sminkade, men det var inte med samma engagemang som vi! Så bästa utklädnad går till *trumvirvel*....... STORM! Med motiveringen: Som lätt hetast klädda deltagare, tog Storm oss alla med storm (höhö). Det bästa var när vi bytte byxor. Det var LOLIGT.

Sen tog jag det lugnt hela lördagen. Jag erkänner att jag skulle spela in egentligen, men plötsligt så fick vi en oplanerad tidsbrist och jag kände inte att det var värt att släpa ner alla grejer för att sedan inte hinna spela in något (så det får bli senare).
Dagen spenderades istället i norrsätra med chill på balkongen, middagsbjudning (köttbullar och pasta) och Kyle XY (som är världens bästa serie men var mycket bättre i början).

På söndag var jag på FH-kajen klockan 9 (!!!!) och bar in rigg till treornas musikal!
Fem timmar passerade med ljudriggning, mysko ljud och JÄTTESTOR portion väntan.

Och jag hämtade tygprover till min balklänning. Den kommer bli megafin!

Ja, och idag har jag varit med och varit ljudtekniker på musikal-föreställningen mellan 9 och tjugo i 8. Det har gått ganska bra. Det är absolut inte så att jag är en proffesionell ljudtekniker, jag förstår hur man rent praktiskt fixar saker, men jag kan inte direkt säga vilken frekvens någonting ligger i eller hur man utan tvekan fixar ett ljudproblem (snarare med viss tvekan).

Nä, du är det städdags, och någonting att äta som gäller!

Farväl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0