Jagblirsågladnärjagserdig

Jag och bandet hade våran första spelning idag, och det gick absolut okej!

Lite nervigt under de första tre låtarna, men de sista två (vi har bara fem färdiga låtar) gick helt lugnt!

Det var chill, speciellt när det inte var så (relativt) mycket folk. Visst, det var väl kanske 20-25 pers men med skolspelningarna så har det säkert varit upp mot 100, så en fjärdedel kändes inte så hiiiimla mycket. Väl där var Martin, Peter, Nilsson, Sanne (från feriepraktiken på Hedåsen), Johanna (tjejen som sjöng på Mix), Douglas pch Leo (en kort sekund) så det var lite folk iallafall.
Tyvärr så ville inte basen funka!!! Ljudvolymen växlade oberoende om man vred på knapparna eller inte, och vi kunde inte komma på vad det var för fel... det sög, men det förenklade för mig en hel del att bara fokusera på sång och inte behöva tänka på basen också. En annan grej som var lite jobbig var att det inte fanns någon mixer framför scen, så man fick springa fram och tillbaka för att få en ljudbild som verkade okej. Eftersom vi sysslade med basen som krånglade ända fram till "spelningen" (ingen riktig spelning egentligen, utan vi agerade nog mer som underhållning) fick vi lyssna på folk som satt i publiken för att kunna fixa ljudet så att saker hördes ordentligt. Det var sjuuuuukt dåligt måste jag säga, och jag vet inte om jag vill spela på biblioteket igen om de inte fixar en ljudtekniker som kan hjälpa oss med liveljudet.


Appropå spelning så såg jag Anna Ternheim i torsdags, och jag kom hem alldeles salig.
Det finns seriöst två artister jag skulle kunna gifta mig med bara för att de är så j**********************vla bra på scen.
Den ena är Jason Mraz, och den andra är Anna Ternheim.
Det var så jäääävla hett (extas-hett, inte KT-hett) att jag höll på att sjunka igenom golvet! Jag satt längst fram = heaven! Jag hade kunnat tagit på henne när hon stod som närmast... Jag tror att jag dog lite innombords för att jag inte är lika cool som hon är.
Lätt värt 300 kronor.

Under helgen inleddes även andra månaden med min fästman.

Vi är ett matchande par tofflor.

Anna Ternheim - My heart still beats for you
(samma turné som jag gick på, men i Norrköping)



Farväl!


Kommentarer
Postat av: Karin

Det såg ut precis sådär!! Fast närmare ^^

2009-03-10 @ 10:11:24
URL: http://kakansliv.blogg.se/
Postat av: Lena

JA! så jääääääääkla snyggt .

2009-03-10 @ 13:24:48
URL: http://beautifuckingworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0