Halv nio

Jag erkänner mig än en gång skyldig till att skriva fler än ett inlägg om dagen.
Jag ber om ursäkt, och hoppas att ni någonsin förlåter mig.

Klockan är vidare ungefär halv nio på kvällen, jag har planerat att antingen skriva projektarbete (som tydligen skulle vara inlämnad nästa vecka) eller spela gura resten av kvällen.

Jag har insett att jag är sjukt duktig på at spela gura. Min senaste läxa spelade jag igenom sammanlagt tjugo minuter på två gånger, och den satt nästan som ett smäck när jag skulle spela den för min kära lärare. Han blev nästan lite lyrisk vid tanken påatt jag skulle öva tjugo minuter varje dag och hur bra jag skulle bli då.

Så jag funderar på att öva lite oftare.

Mitt VG på nivå 1 stör mig, och jag ska banne mig sätta ett trebokstavigt på nivå 2, annars så ska... snubbla någonstans. Jag blir lite arg på mig själv för att jag inte övar, men det verkar som att jag aldrig får tid över helt enkelt, det är stört.
Lena får helt enkelt ta sig i nackskinnet.

Sen så sitter jag och undrar över hur pass ego det var att skriva det där alldeles nyss. Jag vet att det är många som kämpar för sina G:n, och jag tycker det nästan är pinsamt att säga att man satsar på höga betyg. Jag har ett otroligt läshuvud och det har alltid varit lätt för mig att få lite högre betyg, och blir jättearg på mig själv när jag inte får det betyg som jag satsar på. Sedan så tänker jag på de som kämpar otroligt för sitt G, och så skäms man över att man blir irriterat över sitt "ynkliga" VG.

Jag hatar verkligen att diskutera betyg, för det känns alltid som att man trycker ner på dom som kämpar för sitt godkänt när man säger att: Ja, jag fick två fel på senaste matteprovet (som ett exempel, jag får inte två fel på mina matteprov)... Tusan, du fick bara två rätt.. jamen... lycka till nästa gång?

Hur säger man att man ansåg att sitt eget resultat är dåligt, men det betyder inte att den andres är det, fast dennes är lägre?


...Samtidigt tycker jag att jag är lite fånig som skäms över mina höga ambitioner, och därför tvingade jag mig att skriva här att jag är duktig på gura.

Så, hej, jag heter Lena och om jag lägger på ett kol så kan jag få MVG i gitarr nivå 2.

Hoppas att ni inte önskar att jag ska snubbla någonstans för det. . .


Farväl!

Kommentarer
Postat av: Eva

jag tycker att det är bra att du är stolt och kämpar på för att få höga betyg. Det är den enskilde individens egna mål som räknas tycker jag :)

2009-03-15 @ 12:10:32
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Lena

Va bra! Det skulle kännas jättejobbigt om ALLA skulle hata en föratt man har ett läshuvud :( Tack Eva!

2009-03-27 @ 19:38:22
URL: http://beautifuckingworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0