Chips och en annalkade projektredovisning.

Ja, här sitter man igen.
Den här gången så har jag faktiskt planerat att göra lite projektarbete, dvs skriva på den skriftliga delen. Så jag har en bunke vitlökschips i knät och tänkte sätta igång innan det börjar logga in folk på msn. Det är dödsdömt ifall man har msn på när man sitter vid datorn med skolarbete, och helst så ska man låta bli internet också på samma gång för på någon vänster så lyckas man alltid syssla med någonting annat än vad man tänkte från början.
Se, jag sitter och bloggar när jag egentligen ska skriva...
Arbetet ska vara inne på fredag, och jag börjar med det nu.
Lena planerar alltid i god tid (?) .

En Trocadero hade absolut inte suttit fel, och appropå det så är jag skyldig Martin (G) tio kronor för en bruk innehållandes ju det, vilket jag insöp under matte C i förran veckan... och appropå matte C så ska pappa snart komma hem och hjälpa mig förstå definitionen av derivata, och hur man använder den praktiskt.
Troligen kommer jag bli helstörd på att jag inte förstår vad han menar första halvtimmen ungefär, men efter visst besvär och en megastor sked portion tålamod från min fars sida så kommer jag nog att förstå det. . . Jag vill verkligen ha ett MVG i den kursen (jag älskar matte).

Idag mötte jag Iblis ersättningslärare, och hon verkar väldigt trevlig. Jag träffade henne visserligen bara i 15 minuter, men de andra som har träffat henne verkar också tycka att hon är helt okej. Vi skulle ha haft samhällskunskap idag klockan tre, men alla andra var upptagna med rep, och elevrådsmöte och restidrott att den enda som dök upp på lektionen var lilla jag.
Så vi satt och filosoferade lite i femton minuter, och sen så fick vi båda två dra hem.

Och nu är det meningen att jag ska skriva mitt projektarbete.

Farväl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0