midsommarhelg!

Hmmm, where to start?

Jag åt en trevlig studentmiddag hemma hos min bandkamrat Annzter. Medbjuden på denna tillställning var också Kay-Ro, våran nya bandmedlem sedan ungefär en månad. Annzter lyckades fixa en FANTASTISK tonfiskpaj och bjöd oss som inte skulle köra bil på Jacobs Creek (som är ett utav de få viner som jag faktiskt inte har haft någonting emot att dricka!) och de som skulle köra bil på tranbärsjuice, grapejuice eller gammal, hederlig mjölk.
Alla närvarande studenter fick en slöjdad ljushållare! Fantastiskt fin!

En trevlig natt, som slutade i många skratt och trevliga minnen.


Midsommaraftonen spenderades i en skog! Alltså, med Martz släkt (haha!) !
Som alltid är det spännande att få träffa folk man aldrig har träffat förut, och det hela blev förstås mycket mer nervöst när det faktiskt var människor man bör göra ett gott intryck på... Jag menar, om man ska ses vid släktmiddagar i framtiden (kanske??) så kan det vara bra om inte alla tycker att man är en fåntratt!
Jag var nådigt nervös, tål att sägas
Det blev mycket bilsnack (jag satt som ett frågetecken innombords, men log som om jag förstod på utsidan... NOT) och jag lyckades bli kompis med minstingen i sällskapet. Han (läs vi) satt i rymdskepp, och letade ledtrådar! Min karl fick, när jag tittade åt ett annat håll, tydligen menande blickar kastade åt sig och kommentarerna: Nu är du fast Martz! Tick tack, tick tack!

... Jag kan dock lugna ner mängden med utalandet: NEJ! Min biologiska klocka tickar inte ner mot ett ev. föräldraskap. Tysta ner tanken, och följ mig istället ner mot min fortsatta redogörelse över det som har skett.

Min karls föräldrar hade av en händelse skaffat samma vin som Annzter hade, Jacobs Creek, vilket jag inte kände var något större minus. Jag lyckades nog få i min ungefär en 3-4 glas innan kvällen var över. Det var supergott!


Morgonen som följde vaknade jag och mitt sällskap runt halv nio och fördrev tiden i två timmar innan vi somnade om... och vaknade kvart i två!
Detta kändes lite som i det senaste lagret enligt väl vi båda (mest han) och intog relativt snart (jag tyckte att det var jättemysigt under täcket och kände inte ett trängtande behov att kliva upp, trots den sena timman) en frukost vid fönstret mot trädgården.

Runt 4 fick jag skjuts till min mor, och efter att inte ens ha umgåtts i ett fullständigt dygn skiljdes vi åt igen.

3 timmar senare började jag gå bort till bussstationen. Väl där tog jag bussen till Sannas party, och sjöng singstar och lite ditt och datt i 4 timmar.

Klockan 11 satt jag och Big B på densamma bussen igen, men denna gång på väg åt andra hållet. Efter några hållplatser dyker Taug, Twins och Gurkan (?) upp och hoppar på dom med!
Dom hade spelat rollspel hos Benny, någonting som jag aldrig i mitt liv har sysslat med. Pojkarna snackade spel ett tag, jag förstod inte särdeles mycket men hade ingenting emot att sitta och lyssna på de strappatser som man kunde råka ut för i DODs förtrollade värld.

Slutligen kom jag hem, och sitter numera här.
Om ungefär fem minuter har jag kommit i säng och har troligen somnat inom densamme tidsramen.

Imorgon ska jag försöka packa lite smått till min Sundsvallsresa och se vad det är jag behöver tvätta innan dess.

Jag åker på tisdag eftermiddag och kommer tillbaka på söndag eftermiddag.
Det var nog allt från mig!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0