Balen 2009

Balen 2009 inleddes med att min klänning blev klar preciiis när vi skulle ha varit hos Juice (för att där hoppa in i bilen mot stadsparken.) Som ur var hade jag redan innan sminkat mig och fixat håret så det var bara att dra på mig klänningen och RUSA (med bil) till bestämd mötesplats.

"Aldrig gör jag fel... rätt!"
"Haha, du sa fel!"


Efter mycket om och men så hamnade vi iallafall på minglet och stod och FRÖS i en och en halv timme, eftersom vädret hade bestämt sig för att inte tilldela oss någon sol...

Runt kvart i 7 satte vi oss i en ståtlig limosin där det bjöds på en ASGOD champagne (synd att jag inte tog märket) och trevligt sällskap.

Väl på balen fick vi stå och frysa i typ en timme till innan fördrinkarna började serveras, och det var inte förrän efter det som man faktiskt fick sätta sig innomhus vid middagsbordet.

Mitt bordssällskap visade sig, efter nogranna uträkningar, bli Fr.Fröjd och Mr.X till höger och Herr och Fru Osynlig till vänster.  Under kvällen blev en utav oss mer påverkad än oss andra, utan att nämna några namn, med bortförklaringen att denne inte hade ätit ordentligt på tre dagar (det märktes).

Väl under middagen kom Juice på att hon ville ha sina pengar till bilen, men dom hade jag kvar hemma i plånboken. Det hela slutade med att jag och Martz lånade 200 kronor av MrX som provisorisk lösning.

(Jag måste faktiskt avsäga mig lite ansvar eftersom hon ville ha dom runt lunch egentligen men ändrade sig till under balen sen under själva dagen. Jag glömde i rushen bort det, för i mina tankar hade jag redan gett henne pengarna, och fick inte tillräckligt med tid att ändra om i huvudet så det jag ville ha med mig var bara mina kort och mobilen, så lite som möjligt, och pengarna blev som efterföljd hemma.
Det löste sig liksom, men det kändes aspinsamt, men samtidigt så fick jag inga påminnelser... och kan därför inte riktigt lägga allt ansvar på mig eftersom man är fler, och den mänskliga faktorn känns pårtryckande när övrskmlsen ändrades fyra timmar innan det var deadline... liksom
...)

Maten var okej. Vi var alla relativt utsvultna och hungern är, som ordspråket menar, den bästa kryddan, och vi som satt på nedersta våningen fick som tur var maten FÖRST (vilket var ganska lustigt, eftersom vårat Green room var till dem som hade köpt biljetterna sist... ).

Kvällen liksom flöt på, inge större händelser men den var liksom mysig. Synd att det var så gruvligt kallt bara.¨

Dansen var okej sen DJen spelade KOM IGEN LENA! och även fast att mina fötter dog under sista timmen så var det härligt att tvinga sig ner till bryggan i sällskap av Martz, Greken och månskenet. En rå kväll, men det verkade ändå som att det blev varmare i och med att kvällen gick.

Kvart över tolv åkte limosinen tillbaka till Viken, med kollektivt nästan-somnade i baksätet.



Det var en sån där Bli-kär-på-nytt-kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0