parken kallar.

Ska vi göra en fruktsallad?
Sitta i parken och se på flugor och fåglar
ser på tiden som flyger iväg.
Kanske fångar vi ett ögonblick.


Jag gillar att ha skäl till det jag gör.
Vilket betyder att jag inte gillar att kliva upp på morgonen om jag är ledig.
Varför ska jag kliva upp bara för att ha tråkigt?

Det är en fråga jag ofta frågar mig.
Varför ska jag kliva upp?
Såhär i ledighetstider så är det knappt någon hemmam, och är någon det så är det inte för att göra mig sällskap.
Jag kan måla lister, men det kan bara göras i gång om dygnet.

Jag kan betala räkningar.
Det är vad jag kan göra av min fritid.

Saker man kan göra på fritiden, men som känns bäst med sällskap.
.Promenad
.Prata
.Repa
.Segla
.Träna
.Äta
.Spela kort...

Listan är oändlig.

Saker man kan göra på fritiden, ensam:
.Läsa
.Se på film
.Sitta vid datorn
.Spela piano
.Komponera

Lista är inte fullt lika evig...


Men jag antar att saknaden av sällskap gör att man uppskattar det desto mer, sen när man faktiskt får det... men man väntar alltid för länge på det goda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0