Event och event.

Min far var hemma från jobbet idag.
Det var trevligt med lite sällskap!

KayRo kom över och repade, vi är typ nästan klara. Det finns inte så mycket att repa på, bara nöta.

Jag läser en bok (omg, första på ett halvår som inte är Terry Goodkind) som heter Hypnotisören, och än så länge, 80 sidor in i boken, är den inte så märkvärdig.

Dagens författare ska vara så svåra, det ska vara så utförligt och detaljt som möjligt. Det är så mycket att läsa, allt ska tryckas med.

I och för sig så verkar det sälja... men jag tycker att en stor del av historien är att berätta samtidigt som läsaren själv får fylla i detaljerna! Jag tycker det är mer spännande!

"Hon var snygg!" = Jag får själv, som läsare, bestämma hur hon såg ut.
"Hon hade blåa attraktiva ögon, en liten uppåtstående näsa och en fyllig, putande mun." = TRÅÅÅKIGT.


Självklart vill man som författare alltid förmedla vad man ser för sitt innre öga, men... ja...


Jag ska fortsätta läsa, och klockan tio ska jag måla.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0