Twilight soundtrack

Jag sitter och lyssnar på Twilight soundtrack:et och funderar vart i filmen de spelades... och jag kan inte placera någon av dem! Det är lite stört, för man borde ju iallafall känna igen en låt ifrån filmen... men inte då. Jag känner inte igen en enda av dem.

Jag sitter även och tuggar i mig choklad, trots mitt löfte om att äta mindre godis... Jag köpte den innan bussen hem igår för att jag var så sjukt jäkla hungrig, jag hade bråttom och hade redan gårr förbi fruktavdelningen... Dåligt skäl? Ja.
Men jag ska seriöst sluta äta godis, och äta mer frukt istället.
Jag har tillochmed börjat äta apelsiner (vi som har sett eddie izzard vet att apelsiner är en av de mest svår-ätna frukter jorden) ! Där nere ligger även äpplen, och jag funderar på att göra en liten inventering så småning om.

Trots min galen-förklaring på alla som inte gillar godis så är jag ändå lite avundsjuk. Tänk att gå förbi sockerhyllan i affären och, istället för att tänka Undrar om jag vill ha lite? tänka Men usch! och gå direkt förbi.

För ett kilo godis (ca 60 kronor) så får man runt 3 kg frukt. Kruxet är dock att istället för hundra små bitar socker så får man kanske 12 stora bitar frukt och fruktos (fruktsockret lagras i buken istället för under huden, och och används när det behövs i stället för att gå ut direkt i blodet) som man måste äte i "hela" bitar. Man kan inte ta en liten tugga av en banen och sedan låta den ligga kvar på bordet, för då blir den brun och äcklig. Godis kan man låta ligga kvar hur länge som helst, och det drar inte till sig flugor eller ruttnar bort...
Fö- och nackdelar...

Men så blir man ju rundare av socker, och beroende...

Nästa gång så tar jag nog rundan förbi till fruktavdelningen.

Övrigt:
Pappa ska kanske sponsra mig med ett simkort!
Jag är så lycklig.

Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0