Stilla tristess

Jag sitter här framför datorn och funderar på hur jag ska spendera resten av min fredags-tid.


På schemat står Dålig Uppfostran, en film som jag har fått för mig ska vara värd att se och hyrde den med Anna för ungefär en vecka sedan, men inte har haft tid att se än. . . tänkte dock, som sagt, göra slag i saken nu, om en stund.

Om ungefär en timme ska jag ringa ett av mina barn och diskutera när en gradering ska inträffa, och sedan ringa Anette för att få detta bekräftat från hennes sida.

Under tiden jag ser på Dålig uppfostran planerar jag att frysa fötterna av mig, för detta hus är så jäkla kallt! Jag tror att det har någonting att göra med termostaten och den plötsliga grad-växlingen  -erm-  men jag har ärligt inte en aning om vad jag pratar om. Det är iallafall obeskrivligt kallt här inne. Det är tillochmed så att min far fryser! Då är det kallt, för min far tycks ha förlorat alla hans hudceller-som-ska-reagerer-mot-kyla... När jag och Majsan sitter i femton morgonrockar och ett extra lager långkalsonger har min far för vana att springa omkring i t-shirt och shorts...
Okej, inte riktigt, men ni förstår konceptet.
Det är helt enkelt sjukt kallt! Och det är kallt i skolan också!
I onsdags när tvåor och ettor började så var det tydligen 15 grader i klassrummen! Skolledninen lät hela skolan gå hem för att ingen kunde jobba i en sån kyla... Tänk er själva! 15 grader! Det är ungefär så kallt det är ute på våren innan tempraturen har tagit sig ordentligt... och jobba i det? I DON'T THINK SO!
Men som sagt så fick dom gå hem efter typ halva dagen, som jag förstod det...


Så, med det sagt så tänkte jag ta farväl igen!
Men först, en låt!




Melissa horn - New York


(Hon spelade på spegeln för ett tag sedan men jag var för fattig för att gå och se henne...)


Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0