Hemkommen (igen)

Nu sitter jag hemma igen, efter en intensiv strapatts i Uppsala.

Första natten spenderades i Castle Blodgränd med Southpark, The fountain och superschysst umgänge. Tyvärr så har jag fortfarande en del sömnbesvär och somnade redan (?) klockan åtta på morgonen, efter att ha spenderat en timme med att spela schack med mig själv (jag vann) och läsa Krig och Fred.
Not i kanten: Lina gav sig först och begav sig mot sängen självmant runt 1. Edvind därimot lyckades hålla sig vaken ända till halv sju, men när han väl begav sig mot sängen så såg man hur fötterna knappt rörde sig ifrån golvet (= så trött att han inte kunde stå).

Runt 1 klev jag och Lady Dreadlocks upp, hurtiga som vi är, och började göra frukost. Edvind gjorde så småning oss sällskap, och vi senderade större delen av förmiddagen (det som var kvar av den) med att lösa ett korsord på baksidan av Honungspuffs-kartongen. Lady Dreadlocks (numera även förkortat: LSD) kom på en brilliant idé under detta uppsåt att jag var tvungen att använda min kära brors saying "Det krävdes en Lina för det där."




(http://kokoskokoskokos.blogspot.com/)

"Hej hånungsmånstert
Vi har löst ditt kårsord bakom paketet nu är det klart skika priset till lina ock joel i uppsala
från joel ock lina."

Bör tilläggas att det inte var någon tävlingutskrivet på honungspuffspaketet...


Resten av dagen underhöll sig sällskapet med vattenpipa, nitendo, virka dreadlocks (jag fick MVG i detta ämne) och Systembolaget. Jag lärde mig hur man blåste rökringar, men jag måste putsa lite på min förmåga innan jag kan visa den IRL. I och med detta så menar jag att införskaffa ett stycke vattenpipa och sitta och öva i en månad.

Jag tvingades tyvärr ta 6.19-tåget för att hinna till skolan, så denna natt så tvingade jag (oss) i säng relativt tidigt. Runt ett låg jag i sängen, slappnade av så gott jag kunde, och väntade på att sömnen skulle införfalla.
Klockan fem ringer LSDs alarm, (Edvind knackar på och säger att han nyss har somnat, den stackarn har också vänt på dygnet och ville inte följa med till stationen med mig) och vi (andra) springer upp för en smärre frukost innan äventyret till stationen började.
Jag är rätt glad över att jag fick sällskap dit! Planen var att jag skulle åka buss till stan och sedan hitta dit alldeles själv, men eftersom jag inte hade satt en fot i staden innan detta besök bönade jag LSD om jag inte kunde få sällskap hela vägen fram och hon sa, som ni kanske gissade, att hon kunde följa med.

Jag hamnar iallafall på tåget och hamnade säkert i gävle!
DOCK väl där så inser jag att jag inte har rätt busskort md mig och tvingas betala resan hem! Ved och brasa, för att citera en gammal flamma (= egentligen en ny flamma och denna flamma är inte ens min utan det är brorsans).

Tills vidare reserverar jag mig för evetuella stavfel och grammatiksnedsteg.

Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0