schlagerfestival och sjukdomsbeklagande

Kvällens schlagerfestivlan var en besvikelse, så som så många andra schlagerkvällar. Denna var dock en större besvikelse än vanligt, då mitt förväntade sällskap reduserades från 4 till 2 till 0... så jag satt alldeles själv med mina två rader mjölkchoklad och hade inte ens någon att kommentera kläderna tillsammans med.
Som ni förstår så var min kväll inte någon vidare fröjd.
Jag måste dock poängtera vikten av Esta Noche-låten, som slog mig irriterande på näsan! Jag ville bara rycka tag i öronen på de små gossarna och smälla in lite vett i deras små sinnen, att Tu y yo, Esta noche, Ahahah inte nödvändigtvis är Amour! Att det troligen inte är fallet när de också rappar om dans och höfter som rör sig i takt med musiken, utan det är ren och skär KThet (om ni ursäktar mitt grova ordval) som detta handlar om mina UNGA POJKAR.

Nä, ursäkta mig, men jag blir så upprörd (men gud, vad är det för ord jag använder?) när folk använder sex och oklädda kvinnor som medel att skaffa sig populäritet. Det är i och för sig ett bevisat faktum att det fungerar, men det blir inte ett bättre tillvägagångssätt bara för det, i mina ögon.
Jag satt hela Killing me tenderly och väntade på att den ena flicksnärtens uringning skulle tappa sin fyllning, och såg  morgondagens rubriker framför mig: "VAD-HON-NU-HETTE visade BRÖSTEN i DIREKTSÄND SVT". Hon får visserligen skylla sig själv, men jag skulle fortfarande inte vilja bli känd för mina bröst när det är innehållet i min hals som är min högsta kändis-önskan.
I och för sig så säger man ju att man ska använda bröstet när man sjunger... men det är skillnad på att bli känd av det ena eller andra, om jag formulerar det så.

Usch, hela dagen har varit relativt kass idag.
Somnade från Opeth runt halv 1, och vaknade runt tio. Hade verkligen inget skäl att kliva upp (det fanns ingenting att äta i huset ALLS) så jag stannade i sängen till klockan tolv, och tog 1-bussen från pappa till mamma. Väl där så läser jag manga till klockan 5, då jag äter middag och får reda på att jag hade kunnat ta bussen-som-precis-hade-gått tillbaka om jag hade velat haft ett liv, och nästa buss skulle bara möjligtgöra ungefär 30 minuters umgänge och kändes rätt trist....
Jag fortsätter helt sonika att läsa manga till klockan 8 då melodifestivalen börjar, men får som sagt veta att jag skulle bli ensam med min fjärrkontroll... plus att melodifestivalen sög (utom Petra, för jag älskar henne ironi).

PLUSplus att min förkylning har fortsatt sitt party i mitt imunsystem, och jag lider av ont i halsen, nysningar och ett kontinueligt snytnings-behov.

PlusPlusPlus att jag har blivit erbjuden att gå på krogen TVÅ gånger ikväll, och första gången frågan ställdes kunde jag inte gå för jag skulle se på melodifestivalen med familjen (TRODDE JAG) och andra gången för att jag inte kände mig frisk. Jag skulle verkligen vilja gå!!!!! Men jäkla... jag har ingenting att svära åt.... tusan.... JÄRNSPIKAR!

Nu ska jag räkna matte...

FARVÄL!
// Fantomen på upphällningen.


Kommentarer
Postat av: Niklas

Nä, melodifestivalen har aldrig varit en höjdare. Har aldrig intresserat mig för musiken, och det har verkat mer som en show med glitter och glamour.



Man bör verkligen välja vad man läser/lyssnar på/ser på. Finns så mycket skräp!

2009-03-03 @ 01:53:08
URL: http://onesecondexplained.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0