ohörbar sovmorgon

Jag mådde i vanlig ordning illa även i morse.

Jag och min bättre hälft steg upp runt halv nio, och jag sjukanmälde mig och denne drog iväg till el school.

Jag somnade om...... och vaknade av att mobilen ringde.
- ...Jahallå?
- Hej! När kommer du in idag? (tänker: Vad? Jojusta, balklänning, kolla tyg...) Har du slutat än?
- ... Hur mycket är klockan?
- Kvart i tio. (tänker: när tusan skulle jag kunna sluta såhär tidigt?)
- Jaha, men ja... jag är hemma sjuk idag, men jag kan ju komma in runt fyra?
- Jovisst... men om du är sjuk så kanske du kan komma in nån annan dag?
- ... mjo, det skulle vara soft.
- Men vi syns på fredag?
- Ja, et gör vi. Jag slutar tidigt!
- Soft! Vi syns!
- Ja, det gör vi!

Kollar klockan... kvart i TRE, inte tio....
Jag fick en rejäl sovmorgon alltså!

Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0