herregudvadtidengår

Det var nu en vecka sedan jag bloggade senast, och jag erkänner öppet att det faktiskt inte har blivit så mycket bloggande över huvud taget den senaste tiden.

Jag har verkligen inte haft tid över, känns det som.

I och för sig så vet jag inte hur stor roll det spelar för er vardera jag bloggar eller ej, men det känns ändå som att jag borde rycka mig lite i kragen, och slänga ner mig framför datorn lite mer (jag är nog ungefär den första i världshistorien att säga så....), baserat på min bloggstatistik.


Och nu har jag ingen aning om vad jag ska skriva.

Babe firade sin 20nde födelsedag under veckan som gått, och det blev förstås party och även en liten släktträff för min del.
Det var faktiskt en annorlunda företeelse för min del, att så många släktingar var med på en födelsedagsfest. Jag är van vid att födelsedagsmiddagen (eller nåt) firas med respektive och familjen. En liten men tapper skara som samlas för att njuta av goda vänners lag.
Nu är dettta förstås ingenting negativt, utan det påminde mig bara om hur långt borta alla mina släktingar bor, och om hur annorlunda allting hade kunnat vara om man, som en utan mina farbröder och dennes familj, bodde kvar runt samma stad som min farmor och farfar (denne mor och far alltså). Hur annorlunda min syn på mina far-föräldrar är om man jämför med mina kusiner som lever kring henne samt. honom...


Sen så har jag APont i halsen, och världens snuva som jag inte har en aning om var den kommer ifrån!
Så JA, jag blev glad när de strök Cool Rider från spellistan på våran sista skolkonsert (nästan), så jag slapp sjunga själv, om så bara för en stund... Jag var rädd för att om vi hade spelat den så hade nog tyvärr publiken dragit hem redan under min första text-rad.
Eller, kanske inte, men jag var rädd för det!
Men, denna snuva har smugit sig på mig som en tunn vind om våren, omärklig tills den har kastat sig över dig, och pinar mig så som bara det allra mest elakartade tortyrredskap.
Nästan, iallafall...

Nu ska jag nog förflytta mina fötter till min säng, och kanske läsa en snutt alt. sova.

Ha en fortsatt underbar vecka! Imorgon väntar Opeth på mig!


Dock får ni njuta av The Cardigans - Please Sister och inte Opeth idag.
Jag sparar det till senare.
(Nej, det är inte en cool musikvideo, men jag hittade tyvärr ingen annan...)



Farväl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0