HAJHAJ *dumdum-dumdum-dumdum*

Här sitter jag i mitt överstökiga rum.

Jag fick rusa till bussen igår morse, eftersom jag lyckades med the great achivement att vakna cirka en timme efter jag planerade. Tio över åtta öppnade jag mina sömndrukna ögon och slängde en kortvarigt blick på digitalklockan.
Kortvarig, eftersom jag genast sprang upp som en fjäder och förbannade mitt om-somnande huvud. . . Promenaden till skolan sköts upp med en halvtimme, och även så min ankomst till dagens först lektion.
Detta gjorde dock ingen större skillnad, för det råkade vara en kurs som jag kan det mesta på.

Under promenaden till skolan fick jag det stora nöjet att njuta av min nyoffentliga kärleks sällskap, någonting som jag självklart uppskattade oerhört mycket!

Väl i skolan hände det inte särskilt mycket.
Men jo, vi hade yoga, och jag fick reda på att det är oerhört mycket jobbigare att stå i Hunden och Bordet och Allt-vad-det-heter än jag från början förväntade mig! Trots att jag inte fick erfara någon träningsvärk (såhär i efterhand) så märkte man att man skulle behöva börja träna igen (!!!!) för mjölksyran kom krypandes som en ångerfull älskare, snabbt och obemärkeligt... men jag vet ändå inte om det är yoga som är mitt livskall här i livet. Det är för statiskt träning för att jag ska kunna finna nöje i det.

När jag så hade fått njuta av yoga, och resterande av skoldagen, förflyttade jag mig till Gefle och min systers lilla, söta lägenhet på hörnet och firade hennes födelsedag med sång, glass-med-kanderademandlar (supersött och lika gott som det låter) samt jordgubbar, som körsbäret på bananaspliten (som dom säger i skåne).


Efter alla de strapatser som utspelades i min kära fmiljemedlems sällskap, styrde jag och resterande av famijlen stegen och bilen mot s-viken, och handlade.
Jag väntade rastlöst på att detta skulle ta slut, ty att handla har aldrig varit en utav mina favoritsysselsättningar, och längtade upptrissat till att vi skulle komma hem, så att jag skulle kunna åka packa ut gym.kläder ,och packa in lite annat (läs: skolböcker) som jag skkulle ta med mig hem till min käre karl. Ty jag hade fått tillåtelse att plugga matte hemma hos honom, och detta var inte ett tillfälle jag var särskilt benägen till att missa. Ett tillfälle att få lite sällskap när man pluggar (ved och brasa!) och inte vilket sällskap som helst, utant sällskap som man är förtjust i.

JAG BLEV SÅ SJUKT SUGEN PÅ EN SEMLA att jag köpte en portello, och ska se hur pass väl det funkar till en flaska rom. Vi får se, men det är onekligen de små expeimenten och överraskningarna som gör livet lite livat, så att säga!

Sömnen hela veckan har blivit något förskjuten, alternativt obefintlig, så jag ska nog försöka gå och lägga mig ganska snart ikväll. Men först vill jag har en semla!

Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0