New Moon

Jag såg New Moon (den andra delen i Twilight-sagan) idag, med Eve, Linn, Ana och två flickor till som jag inte känner vid namn.

Precis som med ettan insög jag varje sekund av filmen, ja, varje atom som nuddade vid mina näthinnor absorberades i blixtens hastighet upp i min hjärna.

Edward är fortfarande fantastiskt, om än inte lika bra gestaltad som i ettan. Mer smink och mindre snygga ljussättningar bidrog till att karaktären inte gav ett lika övernaturligt intryck, men hans själ är fortfarande det vackraste jag har sett.

Jag skulle vilja sjunka in i slöjan som är min mentala gestalt av denna (hans själ alltså), och uppfyllas.

Jag är fortfarande väl medveten om att det är en liten, för att inte säga otroligt minimal, chans att det finns någon med en liknande själ som Edward, men vem vill inte leva som grodan? På hoppet?

Filmkvällen hos HattJ gick väl inte riktigt som väntat, det var mer öldrickande än filmtittande, men jag anser ändå att den var vääärd!
Jag gillar, som de flesta av er vet, inte öl men kände att WHAT THE HECK, jag ska väl lära mig någon gång. Och HattJ bjöd så det gick väl av bara farten också, samt att vi nog ändå ska väl på krogen tillsammans igen någon gång, så jag får bjuda igen då helt enkelt!
Det kan också tilläggas att karlarna (dvs HattJ och Karl) höll på att somna till Livet Är Underbart (den enda film som det tittades på). Jag spenderade nästan hela filmen med att; en tredjedel böla inombords, en tredje del försöka hålla killarna vakna genom intensivt knuffande, och en tredjedel fundera på hur dom kunde sova till en sån fantastisk film!?
Klockan fem låg jag i in säng hemma hos mamma, och somnade kontent.
Drog tillbaka till HattJs recidens dagen efteråt, och spenderade ytterligare två timmar i sällskapet innan jag vände kappan mot Viken och New Moon <3 .

Imorgon ska jag, hör och häpna, träffa en ev. ny sångerska till Turn Around Pete och senare i veckan ska jag också få träffa en trummis! Jag blir så glad över att bandet får en full sättning att jag inte vet vart jag ska ta vägen!! Himelskt, mina vänner, H I M E L S K T!

Övrigt från detta spenderade jag ett dygn på sjukhus i helgen eftersom vi befarade att jag hade fått en blindtarmsinflammation. Detta fick vi dock aldrig någon bekräftelse på eftersom det gick över medan jag satt och väntade... 30 minuter på att ens få komma in i själva väntsalen, och 2 timmar till på att träffa en doktor... det var tur att det gick över säger jag bara! Jag är imponerad av sjukhuset NOT!
Natten som följde (som jag spenderade i observation) var nog den längsta natt jag någonsin har upplevt, och spenderade den mesta tiden med att läsa en rätt tråkig, svensköversatt bok och lösa korsord. Det sista nämnda har jag ingenting emot, men boken kände jag inte någon större samhörighet med...

Mmm.... sen var det inget mer.


Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0