Vall-möte!

Nu förstår jag att alla ni säkert har haft en väldig Lena-abstinens under min frånvaro.

I Vallen har jag nämligen inget internet än, men det kommer, det kommer.

Jag har fått det stora nöjet att bo vid vatten, och med gångavstånd både till Ica och bussstation. Det är helt sanslöst fint, med en liten fors som följer ens väg ner mot stan, och det är grönt nästan överallt!
Sjukt fint.

Jag sparar alla mina kvitton just nu, för att se hur mycket jag spenderar på mat för att senare kunna göra en uträkning över hur mycket det är rimligt att käka för /månad. En slags budet, kan man säga.
Jag planerar att spara femhundra;- i månaden, en förordning som jag inte lyckades hålla när jag bara hade 1000 att spendera i månaden, minus mobilräkning.

Appropå mobilräkning så har den sänkts med 80 spänn sen jag skaffade SMS-paketet. DET.ÄR.SOFT!

Anyway, det tar ungefär en halvtimme att gå till centum, vilket är ganska okej. Det går bussar iallafall en gång varannan timme (på söndagar, har inte koll på vardagarna än) och med cykeln tar det säkert hälften så lång tid.
Det är nedförsbakce till stan, och uppförs till Hem.

För det är det det är nu.

Jag har flyttat hemifrån. Jag har ett eget Hem. Mitt Hem. Mmmmmmmm.....

Det är rätt så ensamt, inte så mycket att göra. Det börjar bli kallt nu, så man kan inte vara ute så himla länge (enligt sveriges kallaste flicksnärt (jag)) men under två av mina första dagar spenderade jag två timmar på stan för att rekognisera och lära mig hitta.
Detta gav min en rätt ont-skefull kväll, då mina muskler inte är vana vid att spendera riktigt så läng tid på stående och gående fot.

Jag införskaffade en karta, och insåg att den väg jag hittills har tagit var en utav det längre vägarna att ta! DAMNIT tänkte jag då...


Jag längtar till UNIVERSITET öppnar, så att man kan börja lära sig hitta, och börja lära sig saker! Jag avundas nästan de som börjar nu på måndag. Det skulle vara mysigt att göra det!!

Aja, jag sk inte tråka ut era huvuden med mer snack om min lägenhet.
Jag ska bara avsluta med ett par ord.


J A G  K O M M E R  N O G   A T T  T R I V A S  :D

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, snacka om SUPERminne! :D

Ja.. så tycker jag väl fortfarande egentligen :P Jag sitter fortfarande och funderar på hur jag ska få ut det bästa av min blogg och vad jag ska använda den till och eftersom jag är så intresserad av Träning, hälsa, make up och hairstyling så tänkte jag försöka dedikera min blogg åt de :P haha "oerhört intressant liv" eller hur! ;)



Men annars är det också lite ventilation så min hjärna inte överhettas av mina tusen tankar som svärmar runt i huvudet varje dag! ^^



Hoppas allt är bra med dig! Kram!

2009-08-21 @ 18:06:04
URL: http://adiamondintherough.blogg.se/
Postat av: Philo

Men Lena, jag hade ju kunnat visa dig alla vägar och allt annat värt att se stan jue. Du hade kunna tjäna in både tid och pengs där :P

2009-08-21 @ 19:31:40
Postat av: Anonym

Vad roligt att flytta och få lära känna en ny stad. :) Själv kommer jag typ bara att gå från tåget till skolan. :/ Men det ska bli spännande att börja på måndag. :) Hoppas du har det bra. ^^

2009-08-21 @ 21:11:19
Postat av: Lena

Karin: Haha, ja, men det är såklart jag kommer ihåg det! Ärligt så fick det mig att fundera lite varför jag själv bloggade ett tag XD och jag tror nog att det är av samma anledning om du, fast bara det där sista!



Philo: Men du sa ju att du inte var i stan juuu :C Men jag åker upp igen idag! Det blir nog lite slappt ju idag, men imorgon så så kanske vi kan ta en fika, och du kan lära mig hitta! ;)



Anonym: Det är faktskt superspännande! Jag hoppas att det kommer gå bra för dig med (vem det nu är, men du verkar trevlig eftersom du läser min blogg!) Själv börjar jag nästa måndag :D vilket ska bli superspännande!

2009-08-23 @ 14:29:29
Postat av: Eva

Opps det var jag som skrev förra kommentaren, så du inte blev fundersam :P

2009-08-23 @ 20:56:44
URL: http://daydreama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0