On the road again, I'm going home.

Nu, mina vänner, kommer jag att vända min näsa mot norr igen.

Klockan 17.14 gr mitt tåg som ska föra mig mot Vallen igen, och jag kommer att påbörja min resa bort från den här staden.

Igår spenderade jag natten hos min (underbara) pojkvän och imorse hade han den stora vänligheten att låta mig sova till halv 11 (!) . Klockan nio väcktes jag dock av att han gick upp för att göra någonting(?) men somnade snart om igen... men drömde att jag inte gjorde det.
Jag drömde att martin kom tillbaka till sängen och att vi pratade om någonting... gud, jag kommer inte ihåg vad det var nu, men det kändes ASskumt sen när man vaknade (på riktigt, utan att ha vetat att man sov) av att man frågade Martin någonting som han verkligen inte hängde med på, men som vi hade pratat om i min dröm... Det var typ... jag vet inte, blomkrukor eller något.

Men det var skumt!

Iallafall så spenderades min morgon med en sovmorgon, och sedan så gjorde jag mitt bästa för att inte vara i vägen när Martin packade ihop sina grejer. Det hela försvårades dock en del när man samtidigt som man inte ville vara i vägen, gärna ville i närheten, eftersom det officiellt var sista dagen som vi befann oss bara en resa ifrån varandra

När min karl sedan fortsätter... nordväst???? Jag har ingen aning om vilket håll det ligger åt, och jag är alldeles för cool för att kolla upp det, men iallafall, ditåt, så kommer det att vara tillochmed ett tågbyte emellan oss.

Det är inte bara 2½ timme med tåg, utan det är väntan och sedan 1 timme TILL med tåg. Minst.
Det är allt som allt 3½  timme, utan väntan, och med perfekt tajmade tåglinjer och utan promenad-tid.

Jag räknar nästan med att det ska ta 5-6 timmar, minst.

Jag vet inte hur pass efterhängsen jag är tillåten att vara, men jag kan inte låta bli att känna mig lite ängslig.

Speciellt eftersom man troligast inte kommer att ses varje helg.

[och även om man gör det så åker man rent teoretiskt, första tågen runt fem. Plus fem timmar. Klockan tio.
Klockan tio är man framme, och efter att ha varit på resande fot i ett femtedels dygn är man nog inte så pigg utan vill nog sova ganska snart. Går och lägger sig tolv.
Sover till tio, går upp.
Är vaken i 14 timmar, går och lägger sig tolv.
Nästa dag måste man matcha fram ett schema som funkar, beroende på när TVÅ olika tåg kommer och går.
Åker runt tre.
Har vid det lagret varit vaken i 5 timmar
.


Man är alltså tillsammans och vaken med varandra i ~20 timmar.
Sovit tillsammans i ~20 timmar.
och rest omkring i ~10.
Rent teoretiskt.

Jag vet inte hur ni känner det, men dessa siffror gör mig ängslig.

Om vi säger att vi ses varannan helg.
40 timmar /månad.

Det är som att jobba tillsammans en vecka i månaden.

Slår vi ut det på ett år [40 x 12 = 480 timmar/24= 20] blir det tjugo dagar.

Det är tjugo dagar på ett år. Det är inte ens en månad.

I och för sig så är det bara den tid man är vaken...
Lika lång tid sover vi ju.

Det blir 40 dagar, vilket vi sover hälften.
och vi reser fram och tillbaka till varandra i  [20 dagar per månad = 20 x 12 = 240timmar om året/ 24 = 10]  10 dagar till.

Sammanlagt 50 dagar av 365 (alt. 366).

I 3 år. ]



Jag hoppas att ni inte blev ställda över mitt utlägg, men mina fingrar började och sen kunde jag inte sluta.

Tack för ordet, oavsett.


Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0