studentmössa YEAH

Våra kära små och underbara studentmössor kom fram idag, på eftermiddagen.

Det var med stor spänning klassen packade upp de tolv-tretton mössor som låg prydligt nedpackade i den brun posten-lådan, den som var textad med ordet KOKARD stort över hela högra sidan (beroende på vilken sida man står på och hur stor man är själv). På min egen står det med slingrande bokstäver Lena * ESMK, men det fanns några lite mer innovativa som Ärke * "Namn" b la.
Nu när jag såg hur det blev så inser jag att jag hellre hade skrivit Lenon * Power på min, det hade varit väldigt mycket roligare. Det såg så obalanserat ut nu, på något vis...

Och champange"glaset" var av plast!! Jag som hade hanterat paketet med en sån varsamhet hela dagen, och så var det liksom bortslösat på ett plastglas... Jag kände mig onekligen lurad! Usch usch... men jag fick iallafall en guldpenna att trösta mig med. En bläckpenna som faktiskt funkar, för ovanlighetens skull (i min verklighet).

Igår var sista dagen att skicka sina ansökningar till högskolan, och jag är meganervös över om jag fyllde i rätt! Tänk om jag sumpar högskolan bara för att jag inte gjorde rätt! Det skulle ärligt kännas jättepinsamt.

Jag har varit taggad på att flytta sen i nyår om jag ska vara ärlig. Samtidigt som det är askul att bo här bland folk man känner, så liksom kliar det i fingrarna efter att få se nya ställen, möta annat folk och bo själv.
Det sista skälet är nog det tyngst vägande i frågan... och jag kommer sakna ihjäl mig efter min familj och mina kompisar.

Som tur är så fungerar fritidskortet på x-tåget, och förutseende som jag är så vet jag att x-tåget går till Sundsvall! Så jag kan åka hem och tillbaka över helgen utan att det kostar mig en enda krona (mer än det kostar för mig nu).

Det känns lite weird att ha en lägenhet som jag typ inte kommer spendera särskilt många helger i. Samtidigt som jag vill bestäma hur det ska se ut, så vill jag inte betala hyra för ett ställe som jag inte kommer... bo i, liksom.
Jag skulle i alla fall vilja ha en hyra som understiger 2000;- men det tror jag nog inte att jag kommer få... Det finns det väl knappt att få nånstans i hela Sverige i dessa tider. Som tur är har jag en bror som jag kanske kan bo hos där uppe medan jag letar lägenhet alt. väntar på att jag ska få flytta in, om jag har tur dvs.


Nä, nu ska jag lägga mig i min stora, ensamma, nogatfärgade, mjuka säng. (...svaret på din fråga är JA...)


Farväl!

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhh, jag vill ha min studentmössa. Varför får ni era tidigare?

2009-04-18 @ 13:29:02
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Lena

För ni var inte i skolan ^^

2009-04-19 @ 17:18:47
URL: http://beautifuckingworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0