Maths est la vie, n'est pas?

Hejsan hoppsan alla (likt mig) glada internet-knarkare!

Jag är nyss hemkommen från mina gode vän Mr.T, som inte bara har tillfört en del äppelkaka i mitt annars så sockerlösa liv (-erm-)  utan har även gett mig hela TVÅ cd-skivor med ny musik! Jag är mycket lycklig och lyssnar med glädje på denna nya harmoni-lektyr som har blivit mig utgiven.

Är jag in heaven?
Ja, det är jag.

Så jag sitter här och knaprar på mig hemmagjorde pizza-bit, lyssnar på Rage Against The Machine och känner mig lite lagom rå i kroppen efter mitt första träningspass på tre veckor. Karate, kanske är värt att tillägga.
Något annat jag kan förtälja för resten av internet-mänskligheten är att jag har ca fyra sidor matte att jobba ihop, och ännu mer egentligen då jag menar att räkna ut MaC på en termin istället för två.

Vilket är halsoft. Jag gillar att räkna, är superbra på det,  men jag gillar inte att lägga tid på det. Om ni förstår?


Övrigt från denna min vardags småplock så har jag varit in till Gävle och träffat en ny vän, Mr Jo kallar jag här honom. Vi gjorde vårat planerade utbyte av kunskap (kind of) och spenderade resten av tiden med lite random småprat och chill, fram till min buss gick ett tag senare. Min bok blev dock inte hjälpt av det plastskydd som givits den, utan när jaa kom hem fick jag sitta med en hårtork och torka nederdelen på de första 80 sidorna... I och för sig så kommer aldrig Pinoccio effekten bli mindre bra för att den är lite vattenskadad (en av de få bra aha-böcker som jag har läst).

Ja, de var de senaste uppdateringarna i mitt liv.
Nu hör jag matte-hornet kalla i fjärran!

Farväl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0