There's always something

Man blir nere även när man borde vara uppåt.
Även när det inte finns någon skäl till att känna nedstämdhet
så förfaller man endock till The Dark side,
och räknar snöflingorna som ligger och förfryser ens fingrar.

Mina fingrar blir allt stelare,
och mitt piano låter stumt
för jag vet inte vad jag vill säga.

Mina ögon svider av en obefogat trötthet
och mina händer längtar efter att städa upp i tillvaron
men om jag börjar städa nu,
så kommer allting hinna ändras innan nästa gång.
Om jag inte gör det nu så måste jag göra det senare,
och frågan är vilken tid som är jobbigast.

Jag vill spela av mig
men vet inte hur jag vill låta
för jag har tappat tonen
i detta tysta ackord.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner igen mig :)



Men vad som brukar hjälpa mig är att kravlöst lyssna på musik jag älskar. Som Lars Winnerbäck t ex. Han brukar förstå mig.



"What does the Winter bring, if not yet another Spring?"

2008-11-23 @ 13:44:17
Postat av: Lena

Mmm, Lasse är alltid en hjälp :D men jag har tyvärr inget rum att skruva upp volymen i... jag slaggar för tillfället i tvrummet, och det är inte lika knarka-musikvänligt när folk ser på tv samtidigt ><

2008-11-23 @ 14:11:33
URL: http://beautifuckingworld.blogg.se/
Postat av: Niklas

Näe, kan ju bli svårt då. Du får skaffa ett par maffiga hörlurar :)

2008-11-24 @ 02:40:34
URL: http://www.niklaserikssonphotography.com
Postat av: Lena

Jag har faktiskt skaffat ett par hörlurar nu (efter x antal månader utan) ! Dom är megabra :D

2008-12-10 @ 21:19:16
URL: http://beautifuckingworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0