Student.NU

Jag har äntligen bestämt mig vilken utbildning jag ska plugga (till en början). I Sundsvall finns det ett pogram som heter Kriminologi, och den kändes som gjord för mig.

" Kriminologi som betyder läran om brott innehåller komponenter från många olika ämnesområden som t.ex. psykologi, sociologi, juridik, medicin. Den tillämpade kriminologin kommer att innehålla komponenter från de verksamheter som aktivt arbetar med människor som har begått brott eller befinner sig i riskzonen för att så göra. "

Dock så planerar jag fortfarande att plugga till lärare efter det, men som en liten smakbit på högskolan så blir det kriminologi.

(https://www.miun.se/IHV/Utbildning/Amnen/Kriminologi/)

*dunk*
Mötet avslutat.

Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0