B-day!

Dagen började med att jag fick ett sms där det stod "Grattis på födelsedagen mannen! Hoppas du har en schysst dag :) " klockan tre minuter över tolv (midnatt, dvs). Jag smålog lite och somnade sedan i godan ro, efter att ha tagit reda på att jag inte behöver sätta klockan på tid imorgon, utan får väckning!


...må hon leva, jag må hon leva uti hundrade år! ekade i rummet.
Jag öppnade sömndrucket och lyckligt ögonen, men tvingades stänga dom igen för att ljuset stang(?) i min syn.
"Vi hippar och vi hurrar för Lena idag" hördes min far hipphoppa sin egen lilla version av Hipphipphurra-stycket ( ur Mnirnorfs serinata no 178728, of course).
när jag sedan hunnit gnugga sömnen ur ögonen så väntar på mig en gräddtårta och en flaska coca cola, och dessa förtärde jag med stor förtjusning. Min favorit-frukost, kan man lugnt säga!

Fem minuter försent anländer jag på min första lektion, och möts där av fyra klsskamrater som i samma ögonblick reser sig upp och dånar med sina ljuvaste röster Ja må hon leva, och lät som den ljuvaste änglakör i mina öron.
Jag spenderade min lektion med att planlöst strölysna på läraren (då ämnet låg mig lätt om hjärtat) och göra lite övningar spridda ur kursen.
Dagen fortsätter med en ovanligt kort samhällskunskap.
Det är, som ni kanske förstår, inte ett utan mina favoritämnen
men just idag så verkade lektionen inte allt för lång.

Under hela dagens gång så verkar alla ha tagit reda på mitt födelsedatum, och grattisönskningarna förföljer mig i korridorerna likt en kärleksfull stalker.

När kvällningen kom, så åkte min familj ut på en turné bort mot den stora staden Gävle, och åt min födelsedagsmiddag på ett mycket trevligt ställa vid namn Libanesen på hörnet (gå dit, det är bäst!).
Där införskaffade jag min första (lagliga) cider, och det bjöds så småning också om på en överaskningstårta och en lakrits-drink (som otippat nog var knall-orange, helweird kombination).

I present, mina vänner, fick jag ett startpaket från IKEA (YES!!), En tygpåse (design = sara) och en låda med div.saker av olika nödvändighet-status (nämvärda detaljer är: En skoputs, en klädesroller, bokmärken och tre bläckpennor) samt två paket dyr choklad. Utöver dessa dyrbarheter så fick jag också *trummvirvel* ETT KÖRKORT!

Denna födelsedag har varit en av de bästa i mitt liv (jag har bara 17 andra att välja mellan iofs) och en del av denna förtjänst måste jag lämna på Libanesens servitör. Jag har nog aldrig mött någon trevligare människa!

Aja, detta var en liten kort genomgång på de större eventsen under min födelsedag.

Slla ni som skickade grattisönskningar på sms måste jag be om ursäkt till.
Jag har inga pengar på mobilen och kan inte säga tack...
Men ifall ni läser detta så säger jag tack i hjärtat!


Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0