Stockholm och ovärt samtal

Stockholm på programresa idag!
På turen stod stockholms judiska församling och riksdagshuset som de enda punkterna på listan, och mellan dessa tillställningar så stod det "Fri tid i stockholm" som självklart spenderades på ett väl valt sätt.

Vi gick vilse
spenderade x antal minuter på si-fi-bokhandeln
fikade superdyrt fika
och gick på en toalett utan fungerade lås (och payade 20 kronor för det...).

Jag måste medge att jag inte förstår varför politiker inte kan använda ett språk som även vanliga människor förstår. Även om jag inte greppade vad dom pratade om så förstummade mig deras förmåga att verkligen undvika att svara konkret och fråga kortfattat.
Eller ja, en fråga på en minut kanske är kort?
Men för mig tycktes det att svaren bestod av mer "Men du själv då!", "Men vad Har vi gjort?" och "Allt är förra mandatperiodens fel."  än konkreta svar. Men nu säger inte jag att jag är en värdig människa att uttala mig i frågan, eftersom jag inte förstår mig på politik. Det kanske var väldigt konkret, bara att jag inte förstod det (vilket inte skulle förvåna mig).
Jag måste dock poängtera att våran guide var en människa som verkligen visste hur man använde talet, (vilket senare till visst del förklarades över att denne hade historia inom utbildning...)

I det stora hela var det en värd resa, och självklart med supertrevligt sällskap (as always).

Jag kommer hem och placerar mig framför datorn med inställningen att klara av lite skolarbete, men hör och häpna, photoshop vägrar spara! Detta får mig förstås att tappa gnistan och jag planerar nu att gå och lägga mig istället för att spendera fem timmar med att slita mig i håret.

Tänkte dock bara som en kort notis uttrycka min irritation över människor som ringer från dolt nummer.
Min mobil blev självklart kvar i min jackficka efter stockholm, och då tyckte en stackars självklart att det var en bra ide att ringa till undertecknad. Jag har nu inte en aning om vem som har sökt mig och kan inte heller ringa tillbaka och höra vad det är frågan om.... VAD VILL DU?
Så, om ni gillar mig, tycker om mig, och vill ha tag på mig (även om min mobil är kvar i jackfickan)
ring inte från dolt nummer.
Då kan jag iallafall ringa upp er.


Farväl!

Kommentarer
Postat av: EVa

Det var inte jag som ringde! :P

2008-12-04 @ 23:53:46
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: viktor

Jag håller med dig om politikerna och allt det... Kan dom aldrig bara svara ja eller nej -.- Och om photoshop inte vill spara... Printscreen och klistra in i paint ;)

2008-12-05 @ 09:35:14
Postat av: Lena

Eva: Tack för det XD Nu är du inte längre på min lista över misstänkta!



Viktor: Politiker är sämstpå sånt.... och HAHA! Ja! Paint is the shit! Får kolla!

2008-12-10 @ 21:14:19
URL: http://beautifuckingworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0