Allt är lugnt vännen, ta det lugnt.

Idag hände mitt första och enda "olycksfall" under ett av mina pass.
Ett barn blev nedkastat på mattan med huvudet före och mådde illa och hade problem att "följa fingret".
Det hela var ganska odramatiskt, och det slutade med att han fick skjuss hem av en kompis pappa, och sen lovade han att han skulle få honom till akuten för att bli kollad.

Jag ska ringa senare ikväll/imorgon (beroende på om jag hinner somna eller inte) för att höra hur det gick.
Det var en ganska traumatiskt händelse, även om den var o-dramatisk.


Dagens låt:


Håkan Hellström - Jag hatar att jag älskar dig (och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig.)


Även om det sägs att han inte kan sjunga så har han gjort några fina låtar.
Eller ja, texten på den här låten är så sjukt fin och träffande.
En utav de få kärlekssånger som jag respekterar, eftersom den är realistisk och inte en massa "Dina ögon lyser upp min dag och är mitt enda ljus och jag älskar dig så mycket så att jag dööööör"-shit. Sånt är så sjukt fånigt, och jag är så jävla trött på det. Den här är iallafall lite realistik.

... Äh... Kärleksdravel, men bra kärleksdravel! Bättre kärleksdravel än som i radiopop-dravel iallafall!

Jag lovar att nästa låt inte blir kärleksdravel!

Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0