Skolstarten.

Idag var det alltså första dagen på en ny spännande termin. Liksom de flesta (alt. alla) i min klass var jag sjukt taggad på att antligen få återgå till vårat lilla gäng!

Dock hade vårat antal reduserats med tre under sommaren, vilket förminskade våran klunga med... 3, helt enkelt. Vi kan numera kalla våran klass för otursklassen eftersom vårat antal är elikamed, gissa?
13.
Rätt gissat!
Bravo!

Dagen spenderades med att gå igenom lite nya regler, träffa våran nya mentor och spela Spank the Monkey (nej, jag trodde också att det var ett dirty spel först) som gick ut på att bygga ett skräptorn för att kunna bli av med en apa på en relativt hög skrottopp.
Det hela kändes väldigt mycket som ett spel man kommer på kl 3 på natten med en joint i ena mungipan "Men en apa! Ja! På.. på .. Ett skräptorn! it's brilliant! Jesse... What to call it... Spank the monkey! Jajust det, man kan bara bli av med den om man smiskar den! Det är så jävla smart Geff! Bravo! Hit på en gång.."
...och det var, tro det eller ej, faktiskt sjukt kul!

Sen kom Pam till stan och vi stack omkring i krokarna (mest runt Bullen, om det är någon som vet vad det är?) och fotade. Det var askul och vi fick till världens bästa kort, speciellt Pam, som är bäst på att ta kort.
Detta var iallafall värt, och vi ska göra om det fler gånger. Absolut!

Äh, nu ska jag nog baka en kladdkaka.
och ni som känner mig vet att jag är sjukt bra på det.
Jag ska äta upp heeela sjääälv, och sen ska jag träna bort det på torsdag, då jag tränar igen.

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0