hej livet, här är jag, det regnar idag!

Jag känner stort tvivel för hur vida jag kommer att klara av att träna hela terminen, eller ej.
Jag kommer självklart instruera hela terminen, men jag känenr redan nu (efter tre genomförda pass) att mina handleder inte har blivit mycket starkare över sommaren. Att slå och sparka går bra, men att dra, trycka, vrida?
Nejnejnej.

Dock, det som jag oroar mig mest över är att jag får ont av att spela piano i och med denna förslitning på handlederna. Oktaver gör ont som s****n efter ett tag, och eftersom jag spenderar sjukt mycket av min fritid framför det stora instrumentet, och är rätt bra på det om jag får erkänna, så undviker jag helst det där cliché-artade uttrycket "Du kommer överleva, men du kommer aldrig mer kunna spela piano." så länge som möjligt.
Jag älskar mitt piano.
Jag älskar musik.


Tack för ordet! Farväl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0