Ack helgens slut.

Under helgen har jag lyckats spendera tiden med  detta:

Kl 6 på fredagskvällen satt jag innuti ett cirkustält och stirrade på bland annat en lindansare, en kattränare (omg, Eddie Izzard hade fel, man kan träna katter), två olika par clowner i mer eller mindre underhållande utsträckning (...eh...) och en eldslukare.
Under denna föreställning konstaterade jag med viss frustration att nästan alla kjolar under föreställningen slutade någonstans över midjan, och att dessa kjolar aldrig bars av någon av det manliga könet. Detta störde mig under hela föreställningen, men hindrade mig dock inte ifrån att tycka att det var sjukt coolt allt som gjordes. Coolast var eldslukaren Maxim, som käkade eld och sprutade ut den igen... mmmmmm....

Efter cirkusen delades det ut heliumballonger utanför, som hela sällskapet självklart och med förtjusning förtärde och sedan sjöng dessa sjöng med sin allra högaste falsett-röst ända till effekten slutade "effektera".
"You know I can't smile without yoooou!"

Lördagen började redan med uppgång kl 9, och en buss till Gävle kl halv 11 då jag träffade en nyinskaffat parkourkamrat och vi parkourade (i mitt fall = så gott jag kunde) i ungefär en timme, och sen tänkte jag ta 12bussen hem.
Men det kunde ju jag glömma för bussan gick bara halv...
En timme senare var jag äntligen hemma och kastade mig snabbt in i duschen, och jag hade knappt hunnit komma ut ur den innan jag kastade mig på mobilen och ringde karlen jag hade lovat att ringa. Efter ett samtal som varade i ungefär... ett par minuter hade vi bestämt att jag skulle dit och äga på GH2.
Jag har insett att jag vill ha det. Ingen som känner sig manad att ge mig GH? Det går bra med check, no prob.

Senare (runt... 4 timmar senare, om jag kommer ihåg rätt) var jag hemma igen och fick reda på att jag egentligen skulle vara i hos X:et om en timme, vilket raserades så snart jag såg bussturlistan.
En halvtimme "sen" (efter att ha tappt bort mig själv på väg dit.. smått pinsamt, men sant) kom jag dit och ringde så i klockan som startade middagen(....). Tacos förtärdes med förtjusning och så småning om plockades det fram lite smått alkoholfyllda drycker och en del av sällskapet intog även detta med stor förtjusning (jag var inte med i denna del av leken).
Så småning om gick den äldre generationen till krogen och resten hängde i X:ets vardagsrum och spelade Alias, medan jag och Kungen satt på altanen och njöt av kylan och stjärnljuset.
Klockan 1 var jag hemma och slumrade i sängen runt 01.18, men vem kollar?

Idag klev jag upp halv 11, och spenderade den första timmen med att planlöst vndra runt i huset och F.R.Y.S.A och äta frukost. Andra timmen lyckades jag dra påmig lite kläder.
Klockan 1 var jag hemma hos Mr T, och förbannade vädret som hade bestämt sig för att börja regna precis när jag kliver utanför dörren, och by the time jag kom till Mr T's ytterdörr så spöade det ner i backen.
Detta gick dock snabbt över och sen stack vi ut på mc'n i ungefär 6 timmar.
Seriöst, jag vet int evad jag skulle välja.
25 kg godis, eller tre timmar på motocykeln.
Det lutar mot motorcykeln.

Nu sitter jag här och måste ha stängt av datorn om ca 4 minuter, annars får jag en långvarig förbannelse på mig.


Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0